B-vitamin
Min småtrötte sambo har b-vitaminbrist. Kosttillskott, ordinerar doktorn, men jag tror ju mer på att få i sig vitaminer på naturlig väg.
Vad finns b-vitamin i för något egentligen? Associerar omedelbart till öl, fast det blir man väl inte pigg av???

När det gäller hästar (!Jag är lite störd!) så tänker men på vetekli, då borde det finnas mycket B-vitamin i grovtmjöl överhuvudtaget.
Skrev en kommentar om D-vitamin, ops.

Snokade lite.
"Naturliga B-vitaminkällor: Öljäst, vetegroddar, ris (oskalat råris), fullkorn, melass, lever, ägg, fjäderfä, frö, nötter, bönor, mjölk, gröna sallader. " (Från http://www.trendic.se/b-vitamin.html)
Verkar inte för svårt att åstadkomma mer B-vitamin i kosten.

>Pernilla
För två år sedan skrev in läkare ut en medicin till mig som heter Behepan och som innehåller B12. Han sa; "Den här ska du äta två tabletter om dagen av i resten av ditt liv". Snacka om "trigger happy"… :)
Din småtrötte sambo kan få några såna tabletter av mig… :)
// staffan
I ÖL!
Särskilt mycket och förekommande i Landsorts lager eller Bedarö bitter!!!! Det är bara att ta en tur till systemet - så ordnar det sig nog!

#5 Nog för att Landsorts Lager är den godaste öl jag vet, men sambon är som du vet inte så begiven på just bira…
Just B-vitamin är nog lättast att få i sig i form av kosttillskott, tyvärr. Det finns dessutom rätt många olika varianter på B-vitamin - med delvis olika funktioner, om jag inte minns fel. Det är en djungel. :)

Vi satsar på öljäst. Jag pillar också i mig lite, för att se om kalufsen växer ännu mer… :) Ska visst vara bra för sånt med.