Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 1209 ggr
Niklas
0

Hur många ...

… får höra sin fru säga "det blir italiensk buffé till middag i kväll"?

Jag vet att jag är bortskämd. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

paronskrutten
0

åh, lyx!

Helena

Karmatarerskanise
0

Hehe :)

Hoppfull
0

Jag har ingen fru… snyft…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Niklas
0

#3: Skaffa en!

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Hoppfull
0

Jag har en sambo och tror inte att han skulle uppskatta det så där supermycket… men tack för tipset.

CarolineJ
0

min sambo kommer hem till dukat bord nästan varje dag.

Plus att jag packar lunch till honom. :o)

Hoppfull
0

men kära du… tänk på oss andra som vill ha jämställdhet… 28

CarolineJ
0

Haha det är ju det vi har hemma. Han pluggar heltid men jag jobbar bara deltid, jag behöver inte jobba mer än det. Så därför står jag för matlagningen. Jag älskar att passa upp honom! Dessutom så ger han så mycket tillbaka.

Men sen så tillhör jag den minililla skaran av tjejer som tycker att hemmet på 50-talet var jämställt. Och nu sa jag hemmet! inte samhället etc etc.

Martin
0

Jag skall säga till min blivande fru att det står Italiensk Buffé (eller Grekisk) på bordet :o)

Jag kommer även att se till att min blivande fru kan säga liknande saker till mig :o)

mvh Martin

Hoppfull
0

Låter bra marnyman 2

Jag förstod nog inte riktigt vad du menade CarolineJ, om du inte med hemmet menar att hemmet motsvarar det obetalda heltidsarbete som kvinnorna hade på femtiotalet (och många fortfarande har) som gjorde dem helt beroende av sina män och inte ens fick en egen pension sen… Det kanske en del ser som jämlikhet jag vet inte 8Jag ser det kanske inte riktigt så själv 7

CarolineJ
0

Jag menar arbetsmässigt hur allt var uppdelat. Jag anser att arbetsmässigt så hade mannen och kvinnan det lika svårt/lätt.

Kvinnan arbetade lika mycket men på hemmaplan.

När det gäller pensionen så är det såklart inte jämlikt. Men då blandar man in samhället (när det gäller att få pengar från staten) och jag sa inte att det var jämlikt.

Pratar gärna mer om detta, men kanske då i en tråd eller på ett forum där dett passar sig. så kan vi fortsätta snacka mat här :o)

Hoppfull
0

Fin avvisning… har uppmärksammat detta överallt. Ämnet är uppenbarligen väldigt känsligt, även för unga människor på 2000-talet, vilket är ganska sorgligt. Men men, jag ska inte störa matpratet mera.

CarolineJ
0

Men jag sa ju precis att jag gärna pratar mer om det haha.

För mig är det inget känsligt ämne, starta du en tråd där det är mer passande så lovar jag att jag följer efter.

Så innan du kallar människor på 2000-talet sorgliga så läs igenom det jag skrivit!

AndreasS
0

Här hemma är det jag som skämmer bort min sambo.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
0

Här e en till som survar fästmön med mat å godsaker när hon kommer hem från jobbet och ser till att hon har en välfylld matlåda till jobbet! :) Den som är hemma får ju sköta hushållet, sen om det e mannen som i mitt fall el kvinnan i ovan nämda är väl ovesäntligt? Det viktiga är väl att båda parter månar om varandra?

Väl mött//I