Silikonpensel
En bekant hade en grillpensel som har "borst" av gummi istället för syntetborst. Lättare att rengöra och mycket bättre om man ska pensla rå kyckling till exempel, misstänker jag. Är det någon som testat dem?
//Pernilla
ja jag fick en i julklapp och den är suverän. Dels funkar den bra och dels är den lätt att göra ren. Man kan ju t.o.m. köra den i diskmaskinen. Jag ska skaffa ett par till och sluta med de vanliga borstarna till matlagning. Men till svamprensning duger inte silikonborsten, de är för mjuka.
Jag har en, också. Är mycket nöjd med den. Bräns inte som dem vanliga vid höga temperaturer. Har en slickepott också i silikon, mycket bra den också.
Jag har en som inte har borst, utan som är som en mjuk silikonplatta med hål i, från Ikea. Funkar utmärkt bra till marinader och sånt, men däremot inte att pensla bullar med - för hårt.
Vi har också en, hur bra som helst. Känns mycket hygieniskare och betydligt lättare att göra ren än de vanliga.
Har en silicon pensel nu. Jättebra och enkelt att rengöra :)

Jag tycker den är ganska usel jag. Använder den iofs i princip uteslutande till att pensla bullar innan gräddning och dylikt, kanske fungerar det bättre till annat.
Föredrar faktiskt min gamla plastpensel, som är lika lätt att rengöra.
jag har två, en liten och en stor.
funkar huuur bra som helst och blir ju inte i närheten så äckliga som den gamla varianten..

Har ingen men har länge tänkt köpa en :-)
*** Kärleken övervinner allt ***
det är ett bra köp tezzie, du kommer inte ångra dig ;)

Har både och…
men man kan inte pensla bröd och bullar med den i silicon