Tips på tapas!
Nästa månad är det fest och jag ska göra lite tapas tänkte jag.
Tänkte ha:
- Grillade drumsticks
- Snittar med räkröra på
- Grekisk sallad (tillbehör)
Nu behöver jag tips på någon kötträtt. Och om det är något annat ni tycker hör till. Ska göra detta ensam, så det får inte vara för mycket. Kanske en pastasallad med bacon? Vad tycker ni?

Något som är enkelt och gott är att skära tjocka skivor kassler 8-10 millimeter ungefär sen skära dom i stavar på samma storlek, krydda med hot & sweat lite grillkrydda, chili och en liten aning honung, stek upp dom på relativt hög värme i ganska mycket smör tills dom fått färg och låt svalna lagom så dom går att ta i med fingrarna. Inte så märkvärdigt men ganska gott! *L*
Till en riktig tapas så behöver man även lite soltorkat kött gärna lindat runt en bit melon!
Färsk citronmarinerade bläckfisk armar passar också fint, men svårt att få tag på färsk vanlig åtta-armad bläckfisk här i Sverige tyvärr!
Oliver i lite olika inläggningar och färger gör inte saken sämre!
Väl mött!
Lite olika goda saker ur den där lilla baren på Ica?
Vitlöksklyftor och soltorkade tomater och så vidare.
När vi åt tapas tog vi även stora tigerräkor, men de är väl rätt dyrt?
Hum, jag kommer inte ihåg vad vi åt mera gott var det i alla fall.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ja tigerräkor är dyrt. Och istället för att köpa inlagda saker i tapasbaren på konsum så gör jag det hellre själv
Får la se vad jag orkar 
Vill inte göra för mycket heller, kanske ingen som äter haha 
Lite små kuber av ost och oliver på tandpetare kan ju vara något också. Eller ost och någon söt frukt på tandpetare.
Ost och oliver är alltid gott. Bara de är en ost som passar till oliverna 
#4 Har du tips? 
Haha nej, men bör det inte vara en rätt mild ost eftersom oliverna har sälta? Annars kör man ju på en god stark ost.
En god stark ost och en vindruva. Det är gott 

Det är faktiskt jättedåligt för miljön att äta räkor, ät musslor istället!

Du kan köpa eller baka sådana där långa ätbara brödpinnar och linda dem med en god skinka (eller ost), det är plockigt, snyggt, enkelt och gott.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
rallykillen: men räkor är gott. För övrigt så har det inget med tråden att göra.

Har det väl visst. Du ska äta räkor men som tur var kom jag här och hindrade dig.
Nej det har det inte, för jag har inte på ett enda ställe skrivit att jag ska äta räkor! Jag skrev att det är dyrt.
Och hade jag planerat att äta räkor hade du inte påverkat mig det minsta ska du veta