Fredagsmums
Nu är det äntligen fredag igen! Vad tänker ni mumsa på ikväll för att fira att helgen är kommen?

Mangosallad med jordgubbar, äpplen och ananas med kesella och lime
Till det drickes vin.

Jag tänkte "mumsa på" en öl i solen på någon av stadens uteserveringar. Så här på höstkanten är det sällsynt gott. Eller syftade du på mat förresten? 
// staffan

Hos oss blir det
Lammfärsbiffar med en pastasallad till.
Jag blir alltid så sugen på lamm på höstarna. På systemet köpte jag en flaska spanskt vin från nyhetshyllan. Äntligen höst så att man får börja köra dricka lite kraftigare viner igen, dessa kommer inte alls till sin rätt när det är varmt och ljust ute.

Åh
-Vi har fortfarande lamm i frysen efter våra tackor, så nej tack tacka, men pastasallad e ju gott 

Hos oss puttrar en mustig burgundisk gryta dofterna är underbara"bara" cirka timmen kvar att puttra innan den får avnjutas med ett gott rött vin *torkar bort snålvattnet*
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Här blir det fläskkotlett, ratatouille och ugnsstekt potatis.
Mvh // Johan

Vad spännande. Vad har du i pastasalladen, stenis? Och hur gör man en schysst burgundisk gryta - svamp och rödvin, eller vad har man i?

Pernilla:
Pastasalladen i dag bestod av en blandning mellan crispsallad, mangold, spenat, ruccola och rödsallad, gurka och soltorkade tomater
Och sedan lite halvvarma ingredienser som champinjoner som jag hällt varmtvatten i omgångar över och varm fullkornspasta. Jag tycker om när en pastasallad är lite ljummen och på toppen strödde jag lite getost.
Salladen fick vila i lite vinägrett med smak av senap och basilika.
Detta blev kanon med lammfärsbiffarna. Jag brukar ha lite porteröl i mina biffar vilket starkt kan rekommenderas. Är nästan sugen på att äta igen.
Linda; Tacka tackan för att du får lammkött, det är ju ungefär bland det godaste som finns, jag kanske får komma förbi och befria er från köttet i frysen? 
Jag hade en dålig eftermiddag på jobbet och gick hem tidigt och stekte pannkakor till barnen (okej, jag åt själv också
).
Vänliga hälsningar
Niklas

Pernilla- Jag hade i rödvin, buljong, lagerblad, purjolök, syltlök, gul lök (mycket lök är det i receptet), timjan och morötter (salt och peppar så klart).
Väldigt enkelt recept men den blev väldigt god, nästa gång ska jag ha i svamp, lite mindre av löken, kanske man kan ha i någon god kryddkorv också och sen ska jag krydda upp den lite till för den blev ganska tam i smaken nu är jag i och för sig en "saltoman".
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#8 Ja gör gärna det om du har vägarna förbi och passa på pussa på "din" totto samtidigt.
Blev inget fredags mys, det blev snabb Mac Donalds eftersom vi var tvugna och ha bråttom hem till hästarna suck.

Blev massa vindruvor framför teven i fredags och lördags 

#12 Jo, nog för att inlägget hamnade fel fast det är ingen dum idè! Man blir konstant hungrig av den här sajten. Börjar bli rädd att det ska lägga sig runt midjan 

1,5 kilo vindruvor konsumerade vi i helgen 

Rumpino - blev ni inte alldeles tok-kissnödiga av det?

Tacos är stående hemma hos oss, snabbt, gott och mycket grönsaker.

#17 näe, det blir inte så mycket egentligen.
1,5 kilo fördelat på tre kvällar, 500gram/kväll, delat på två personer = 250gram/kväll