vecko mat
Nu kommer jag med en liten blygsam fråga^^
Jag är skit dålig på att äta rent ut sagt! Och de skulle vara så himla bra om ni hade typ en sedel för varje vecka om vad man kan käka. Visst är "dagens middag" bra. Men jag menar ungefär som tastline kan ha..
Skulle inte det kunna vara något? Då skulle nog jag iaf få mer inspiration till att äta öht. Eftersom jag inte alls kommer på något någonsin.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Sätt larmet på din telefon att "nu ska jag äta något", och ta en frukt eller liknande, för att vänja magen vid att äta ofta.
Helena
Lunch Middag
---------------------------------------------------------------------------------- Måndag: Pastasoppa ostmacka Köttbullar med mos
Tisdag: Korvstroganoff med ris Ugnspannkaka
Onddag: Potatis och purjolkökssoppa Chiliconcarne
Torsdag: Stekt fläsk löksås potatis Sill ägg gräddfil potatis
Fredag: Räksoppa ostmacka Lasagne
Lördag: Köttfärssås spagetti Tacos
Söndag: Risgrynsgröt skinkmacka Lövbiff pommes kryddsmör
Måndag: Kycklingsallad, krutonger och fetaost
Tisdag: pastagratäng, rårivna morötter
Onsdag: potatis & kasslergratäng med ananasTorsdag: köttfärssås och potatis, lingonFredag: öppet för förslagLördag: hel kyckling i lergryta, risSöndag: öppet för förslagjag måste nästan alltid göra en liten matlista, annars blir jag sur och tvär och äter pizza hela veckan för jag har så dålig fantasi när jag blir hungrig. :P så då är det smidigt att ha det hemma som man ska laga.
fredag och söndag denna vecka är öppna förslag, är rätt skönt att lämna nån dag öppen om man vill vara lat ;)

#3 "för jag har så dålig fantasi när jag blir hungrig." Där slog du huvudet på spiken! Det är precis därför jag också gör matlista för varje vecka, men jag har bara inte kunnat formulera det på ett bra sätt eller ens kommit på att det är därför :)
Den här veckan har jag tyvärr inget att dela med mig av.
tack så mycket!:) mera mera! hehe..
Fast jag skulle tycka de var en bra idee så att göra en veckomatlista här inne på sajten som en vana. alltså som tastline.. men det kanske är för mycket arbete?
Vi kanske kan ha en tråd där de som vill lägger upp sina veckomatsedlar? :)
Om ni har en färgskrivare hemma eller på jobbet (om ni har ett jobb).
Då kan man göra 52 sådana hära ===>
Sedan fyller man i dom själv.
Kylskåpsmagneten håller dem på plats
Patrik
Snyggt jobbat Patrik! :) Vi kanske skulle göra det där till en artikel…?
#4, *jeeihj!* det är alltså nån mer än jag som blir sån ! :D
matlista är ett bra sätt att undkomma det :)
haha.. jaa snälla, gör en artikel av det:) Åtminstone kommer jag komma igång bättre då:)
Jätte bra chinerunner.. de hjälper lite iaf!
Men dock menade jag lite mera där de redan står:P För jag har ju ingen fantasiii!!^^
husmanskost någon?^^
haha va dum jag är! har kollat runt på internet nu efter goda saker.. och skrev vad jag behöver.. fick ihop ett halvt a4:a och då har jag även skrivit smått.. får säkert ihop rätter till en hel månad av de här^^ och de var ju veckovis jag sattsade på.. tss..
Dessutom är de lite tråkigt när massa gott har ingredienser jag inte ens har råd med.. har man en budgett på mini så går de inte ihop sig så bra heller..

Måndag: Kycklingklubbor, ris och exotic mango-sås
Tisdag: Stuvade makaroner o köttbullar
Onsdag: Gräddstuvad pytt i panna
Torsdag: Pasta carbonara
Fredag: Fisk, äggsås o potatis
Så ser vår vecka ut :)
*** Kärleken övervinner allt ***
Nu ni.. nu har jag faktist gjort en veckolista^^ Men nu fattas pengar iof, så får vänta tills de kommer.
Har iaf kommit fram till:
Måndag: Stuvade makaroner med stekt falukorv
Tisdag: Kyckling med dragon potatis och bearnaise sås
Onsdag: Kycklingen som blir över till enchilladas i ugn
Torsdag: Biff med ugnsstekta grönsaker och potatis
Fredag: Gravad lax och räksallad
Lördag: Foliebakad vitlöksfisk
Söndag: Sill och Potatis!!
Hehe.. kommer bli så jäkla mycket rester kvar, så de kan jag leva på nästa vecka^^
Och pappret vart väldigt klottrigt eftersom jag skrev ner vad som behövdes och hur man gjorde med korta ord på samma bit papper:P Har ingen skriviare.. haha!
Men de här ska jag väl klara! Nu ska jag faktist ta och skärpa mig. De går inte att leva på snabbmat och mackor hela livet. De enda jag äter bra just nu är frukost! Sen är de kanske dags att vända tillbaka dygnet igen med. Så jag äter frukost tidigare och är hungrig i rätta tider.
Hejja Lisette!!!^^

Har några publicerad på Kryddburken, här >>
Nu har jag iaf handlat hem allt.. och de gick på 900:- så billigare är de välla inte, att handla veckovis!!! Sist vart de 1017:- för en månads mat liksom.
Iof är de mer variation nu och vissa saker kommer de säkert bli över lite som man kan frysa in. Och falukorven kan man ha fler gånger osv osv. Så i längden kanske de är billigare, eftersom jag annars bara får massa småskit och typ två påsar färdig mat^^