Tårtbuffé
Jag tänkte fira min födelsedag med tårtbuffé för vännerna. Så nu försöker jag fundera ut den perfekta kombinationen av tårtor.
Än så länge ser planerna ut ungefär såhär (men inget är spikat än): Storasyster special (en kolatårta på mandelmassebotten), mazarintårta (med jordgubbar på), rulltårta (med hallon och mango tror jag) och så ska jag försöka härma en tårta från steinbrenner & nyberg med chokladbotten, nougattryffel och kaffemousse. Och kanske en cheesecake eller citrontårta. Vad tror ni om det? Förslag, förbättringar och recepttips tas tacksamt emot! /Linnéa

Får jag bli din kompis?
Låter underbart. Tycker du får till fin variation i tårtorna. När du testat dig fram till steinbrennertårtan får du gärna delge oss receptet!
Den här citrontårtan är jättegod och lätt att förbereda (inte minst till en buffé elller liknande)
Haha, klart du får 
Får väl se hur det går med steinbrenner-tårtan, lika bra som originalet lär den ju inte bli i alla fall, men hoppas på att jag kommer en bit på vägen.
Tack för tipset om citrontårtan, att den går att frysa är ju ett jättestort plus.

*mums* 
Ojoj, klart man kikade på den här tråden med en så lockande överskrift
Härlig variation på tårtorna tycker jag.

Hur gick det egentligen med detta? Är nämligen baksugen och ute efter tips!
Cheesecake med vit blockchoklad såklart! Den kommer att bli min död! 
200 gram digestive (+ 2-3 pepparkakor blir *ännu* godare)
75 gram smör
Smält smöret, mixa kexen, blanda, tryck ut i form med löstagbar kant. Förgrädda i 10 minuter i 175 grader.
Smält 100 gram vit choklad över vattenbad
Blanda 200 gram Philadelphia-ost (2 paket) med
1 deciliter socker
3 ägg
Rör ner 250 gram kesella och den smälta chokladen. Grädda i cirka 30 minuter.
Färska bär på, för lyxig framtoning häll över gelé. Jag brukar ösa över passionsfruktskärnor och gelé supergott!

Åh vad gott! Vad brukar du använda för gelé?
Gör själv med gelantin och någon skvätt passande saft: jordgubbssaft till färska jordgubbar, hallon till hallonsaft och svag fläderblomsdricka till passionsfrukten. Gör bara inte så stark smak att bärens egen smak försvinner!

*pet pet*

MaMaMade; jag gjorde din goa cheesecake härom dagen och den blev väldigt populär! Tack så mycket för receptet!
#10 Kul att höra!