Godmorgon 6 juli
Hej alla glada matlustare!
Har just vaknat upp till insikten att det var ju idag och imorgon som vattnet skulle stängas av i vårt höghus, och att det nog hade varit smart att fylla en dunk och en hink innan klockan åtta. Nåväl, jag får väl uppsöka någon bekant som är villig att donera ett par liter för jag klarar mig inte ända till klockan fyra utan vatten! Dricka har jag massvis, iste och mineralvatten, men eftersom jag hade tänkt plantera lite på balkongen hade det ju varit nice att kunna tvätta händerna efteråt. Och spola på toan. Och… borsta tänderna!
Suck. I alla fall ska jag äta vattenbesparande saker idag, och osköljda frukter och grönsaker. När vattnet återkommer ska jag göra en färskpotatissallad och ta med mig till en badsjö tillsammans med ett par skivor av den örtbakade skinkan jag gjorde igår (från senaste Allt om mat. Den blev god, men ganska salt) Och imorgon ska jag koncentrera mig så jag inte glömmer mig. Vem vet, jag kanske t.o.m. har vett att duscha innan vattnet försvinner?
Ursäkta långt inlägg men jag blev lite traumatiserad här…

Stackare! Hur har det gått idag? Vilken otroligt olämplig månad att vara utan vatten.