Fruktig makaronsallad
Idag har vi legat nere på stranden hela dagen. Jag och Julia fick uppdraget att gå hem och laga en god mat och sedan ta med oss den tillbaka så vi kunde äta på stranden. Först tänkte vi köpa någonting man kunde grilla där nere på en engångs-grill, men vi har grillat så mycket den här veckan att vi börjat tröttna. Vi gick in till affären och tittade runt och bestämde oss snart för att göra en sallad, "makaron-sallad a la Julia och Jim".
Julia fick själv välja ingredienser till vår sallad. Vi skulle självklart koka snabbmakaroner. Julias lista blev följande:
3 tomater
2 bananer
2 äpplen
1 stjälk vindruvor
konserverad majs
1 gul paprika
konserverad ananas
1 sallads-huvud
Det hela låter kanske inte så gott att blanda med makaroner, men jag gjorde i alla fall ett försök för hennes skull. När makaronerna var färdiga och alla ingredienserna var färdighackade så blandade vi i allting i en stor bunke tillsammans med en mängd med Thousand Island dressing som vi också köpte i affären för 39 kronor.
Vi lade ett lock ovanpå vår bytta med sallad och gick ned till stranden med en massa plastgafflar. Vi hade inte händer nog att ta med oss tallrikar, så vi fick alla äta direkt ur byttan. Det blev både mysigt och väldigt gott.
Vindruvorna tillsammans med dressingen och lite makaroner gav en otroligt god smak. Detta är någonting som alla måste testa.
Låt maten inte stå för länge dock. Äpplen och bananer klarar sig inte goda länge när de är hackade.
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson
Det låter faktiskt riktigt gott.
Okej, jag hade nog skippat bananerna och kanske tomaterna, men druvor är kanon i pastasallad.

Jag hade nog också valt att tagit bort bananer och äpplen i alla fall, men det var faktiskt mycket godare än vad det låter. Jag köpte creme fraiche som vi skulle ha i också, men det glömde vi som tur vad. Gissar på att det inte blir så gott. 
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Det låter som att ni har det härligt! Håller med Anne, frukt i mat är underskattat.