Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 2071 ggr
Karmatarerskanise
0

Favoritviner?

Mitt favoritvin är det vita och söta vinet "Black Tower" Vad gillar ni? Kanske man kan få lite tips?

Anne
0

Amaroneviner är en klass för sig. Sommarens stora fynd var annars en mörk rosé, Errazuriz från Chile. Riktigt god. Även Lindemans vita på box var jättegod, men jag *tror* att den bara finns i beställningssortimentet.

Rödvinsboxar som jag gillar är annars Chill Out (Sunset-varianten har jag för mig) och JP Chenet. Inget fin-vin precis, men passar bra till mycket.

Mariabullen
0

Torra franska vita, Chablis och fr. Loire, franska röda ex. Côte du Rhône och champagne - närmare himlen kommer du inte här nere Räcka ut tungan

SamanthaJones
0

Som föregåeende skribent så är amarone viner helt i en klass för sig! slår det mesta.

Annars är mitt tips till alla Baselisk (australien), super gott och lite nötig smak :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Maria
0

Är jättedålig på viner. Tycker om torra vita viner och dricker jag något gott rödvin så glömmer jag alltid namnet.

Har däremot börjat tycka att rosévin på sommaren är jättegott och läskande. Numera finns det ett större utbud av Rosé på bolaget och det har fått en lite högre status än innan.

/Maria

Olle_S
0

Jag är svag för gewürztraminer, men bara de snustorra rackarna. Gillar det blommiga och lite parfymiga draget i dem. Halvtorr eller halvsöt riesling går däremot så fetbort. 

Annars kan jag fullständigt bälja i mig cremant de Bourgogne, alltså motsvarigheten till Champagne fast från Bourgogne och bra mycket mer prisvärd.

MaMaMade
0

Håller m Anne ang Errazuriz, suveränt gott! Annars är jag stor fan av druvan sauvignon blanc. När ett vin är torr o friskt samt doften drar mot nässlor då är jag i himmelriket!

Röda vill jag ha fylliga o bärdoftande. Gärna portugisiska m korintdoft. Har de dragning åt dill o choklad går de också oftast hem hos mig!

Köpte en box som heter Rijks el ngt sådant förra v…det var jättegott!

irode
0

Vitt vin till mat: torr Chardonnay

Rött vin: Amarone eller Brunello.

Dessertvin: gammal portvin eller kanske en Eiswein

Sovgott
0

Mitt favoritvin är Peter Lehmann Shiraz Barossa. Det är tyvärr lite för dyrt för att drickas för ofta.

Brukar gilla alla röda viner från Chile om de är gjorde på Savignon Cabernet och har lite vaniljsmak.

Vita viner tycker jag inte om.

Något som är väldigt gott är Xanté… Mmmm…

Feliciaa
0

Ooh , jag har bara smakat ett vin. Fastän jag bara är 12 år, smakat ett vin så får jag väl säga Leacocks Madeira Wine :)

CBA
0

Jag är ingen hejare på viner men Lindemans brukar ha goda viner samt JP Chanet.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Liss
0

Gillar tyska viner!:) Kommer aldrig ihåg vad dem heter, men dem är torra och fruktiga har jag för mig:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

april4
0

Moskatel vitt vin är gott. Ett annat vitt vin som heter La Garonne är supergott till sallader tex. eller bara som sällskapdryck.

Mervi
0

Jag älskar spanska viner men tyvärr så blir jag snuvig och nyser och får rinnande ögon av dem. Nu har jag hittat ett Portugisisk röd vin som heter Ramos och det verkar som jag tål det bättre och så smakar det gott.

Chardonnay bland vita är min favorit.

clivia
0

jag är ju gravid så vinurvalet blir något begränsat, men det finns ett alkoholfritt bubbel med ett tyskt namn, något på K som slutar med burg - har jag för mig - som faktiskt var riktigt gott!

För att inte tala om Carlsberg non-alcoholic, det är också riktigt gott, men det är en helt annan tråd det.