Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 750 ggr
clivia
0

Godmorgon 16 juni!

Det är kanske snarare förmiddag men jag skriver ändå…

Skönt att det fina vädret verkar återkomma här i Stockholm. Efter en otroligt körig vecka ska det bli skönt att efter jobbet äta middag på A la crepe med goda vänner. Denna restaurang kan jag verkligen rekommendera! Den ligger på Katarina Bangata nästan framme vid Greta Garbos torg och serverar enbart galetter och crepes. (Galetter är salta och crepes är söta.) Det finns en uppsjö av olika fyllningar att välja på, jag brukar oftast köra en klassiker med ost och skinka på galette och sedan en crepe med honung och citron. Till det en fransk torr cider.
Alltid gott, bra priser och supertrevlig lokal och personal. De har också fantastiska bruncher. Se där ett litet restaurangtips från mig!

Anne
0

Halloj! Åh, A La Crepe låter ju jättemysigt! Dit måste jag gå någon gång! Bruncher också säger du.. hmm..

Jag ska pallra mig iväg på spinning på lunchen, så får vi se vad jag hittar på att äta efter det. Man vill gärna ha något ganska stadigt efter fysisk aktivitet, eller i alla fall vill jag det. Och så massor av vatten förstås. Ikväll blir det kanske bio, och mat ute nånstans…

Pia
0

Låter ju jättegott, vilket bra tips Clivia!

Själv skall jag på konsert med Pet Shop Boys ikväll, skall bli superkul!!! Och något att äta innan, vad det nu kommer att bli…

bubbelbubbel
0

nämen oj Pia, då måste jag ju få fråga, inte för att det passar samtalsämnet men ändå, vad tyckte du om konserten ?
jag var också där, och gillade det skarpt ! dock lite dålig ljud…

Pia
0

Superdupersuverän konsert!! Jag tyckte ljudet var bra, kan bero på att jag var glad över att det gick att lyssna utan öronproppar…:)

I matväg blev det en gammal hederlig klassiker från gymnasietiden, Capri på Nybrogatan. Ganska ok basilikapasta och dito semifreddo till efterrätt.

bubbelbubbel
0

jag tycker det mesta av ljudet var bra, men att han hade så låg volym på sin mic var lite jobbigt, jag hörde ju knappt vad han sa, och under go west hörde jag knappt vad han sjöng, himla tur att man kan texten…;)

Pia
0

Lite trist var det med akustiskt på bl a Home & dry också… Annars var liksom allt så himla medryckande!!

bubbelbubbel
0

åh, jag gillade det, men självklart hade det ju varit bättre som den ska låta, jag hade gärna sett att dom spelade en och en halv timme till, tiden gick ju så fort !

Pia
0

Ja alldeles för fort, å andra sidan blir jag lite irri på det där nonchalanta beteendet att det inte kan börja på utsatt tid…:/ Fast när de väl kommit igång så var allt förlåtet…;)