Lunch-tajm
Hur föredrar ni att äta lunch? Har ni med er matlåda, kokar ni nudlar i pentryt eller är det ute-ätande som gäller?
Själv tycker jag mycket om att ha matlåda med mig - jag gillar att veta vad det är i det jag äter, men det är inte alltid jag är så disciplinerad att det fungerar…
//Pernilla
Jag föredrar helt klart matlåda, och försöker göra den så pass "nyttig" som möjligt. Ibland har jag med färdigmat, fryst, om jag inte orkar laga. Smidigt, men ganska trist. Äter sällan ute, det känns både dyrt och i regel väldigt mycket kalorier - jag föredrar en rejäl middag och äter hellre lite mindre mitt på dagen.
Jag föredrar att äta ute. Det beror på flera saker. T ex
* Lathet - jag orkar inte fixa matlåda.
* Gott
* Skönt att komma iväg från kontoret en stund
* Trevligt att träffa andra än kollegorna även om dom är snälla
Men det är klart att det blir dyrare… Men jag tycker ändå att jag köper mer än bara mat för pengarna…
Mvh // Johan
Luncherna ute känns allt för ofta feta, framstressade (dvs. motsatsen till vällagat)…. Men jag är ofta för lat för matlåda, tyvärr.
Men matlåda är ju kanon! Bara att laga lite större portioner när man gör middag hemma så har man matlådor på köpet sen :)

Håller med Johan här. Det är enklart att äta ute och det är gott att komma från kontoret. Där jag jobbar finns det dessutom en uppsjö av restauranger att välja mellan så man kan bestämma sig för att äta exakt det man e sugen på.

Matlåda någon gång i veckan annars är det en bunte mackor som gäller.
Jag äter ute oftast. Helst skulle jag vilja gå hem och äta lunch men det är inte möjligt.
Vänliga hälsningar
Niklas