Matlust iFokus

Matlust

Etikettköksutrustning
Läst 1248 ggr
[Asta]
0

Mikrovågsugn - funktioner?

Vi måste köpa oss en ny mikrovågsugn framöver och när jag sitter och tittar på utbudet så har de börjat få nya funktioner i förhållande till när jag köpte sist.

Varmluft t.ex - vad innebär det egentligen? Är det som en ugn eller?

Ångfunktion - hänger med på vad det är, men är det något man verkligen använder?

Har ni något tips på riktigt bra mikro? Inte för inbyggnad utan vanlig lös.

Karmatarerskanise
0

Tycker att en micro ska vara en micro, så vi har bara en vanligt som kan tina saker och värma saker :P

Hoppas ngn kan hjälpa dig!

Ulf-S
0

Elecrolux/Whirlpool brukar bli bäst i test i Råd och rön osv. De tillagar maten jämnt och bra.

Varmluft i en mikrovågsugn innebär helt enkelt att den blåser omkring varm luft, alltså som en traditionell varmluftsugn. Ångfunktionen är nog användbar om man vill tillaga saker med ånga, men i allmänhet kan man nog ångkoka sådana saker lika gärna?

Fördelen med en mikro är väl att man kan kombinera supersnabb upptining/tillagning, annars tycker jag det ger mer känsla och arom med "slow cooking" på gasen.

[Asta]
0

Jo har kikat runt och också kommit fram till att Whirlpool verkar få bra resultat i test. Har dock ännu inte riktigt kommit fram till vad vi behöver.

Idag använder vi den bara till att tina saker i samt att värma upp mat. Frågan är ju om man blir färdig att använda fler funktioner än så?

Men även när det gäller sådana funktioner så finns det ju bättre och sämre ugnar. Whirlpool verkar i alla fall påstå att deras ugnar kan känna av när det skall vara klart. Det här med 6th sense