woksås
Ofta när man beställer wok eller thaimat så är ingredienserna desamma i många rätter, men såserna dom wokar och kryddningen är lite olika. Kan ni några recept på bra woksåser när man wokar hemma?
Mvh // Johan

Bra fråga - det skulle jag också vara intresserad av att veta!

// staffan

Jag brukar hälla Mrs Cheng´s Wok sauce och Mrs Cheng´s Hoi Sin sauce när jag wokar, det brukar bli gott inte så avancerat kanske, men gott 
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Jag wokar oftast bara i olja som jag smaksätter med sesamolja. Seasmolja både luktar och smakar underbart - tycker jag…
Oftast när jag wokar steker jag köttet för sig. Använder ofta kyckling och då vill jag vara säker på att det blir genomstekt. Köttet låter jag ligga i marinad innan jag steker. Sedan blandar jag köttet med resten mot slutet och då blir det som lite sås i hela woken.
Bra att marinera i är Mrs Chengs "Ingefära Wok", Sharwoods "Tandoori paste", soja och olja.
Mrs Cheng´s ´produkter är enkelt och smakligt. Hade ett kanonrecept med kokosmjölk och annat spännande i för ett tag sedan men det är borta!!. Attans trist för det var jättegott. Synd att man inte har bättre ordning i sin kära kokbok.