Kändiskockar
Har ni någon kändiskock som ni gillar extra mycket?
/Maria
Jamie Oliver, Filip Poon och Zeina Mourtada, men det finns många trevliga och bra kockar 😊
/Désirée
Ja det finns många att välja emellan.
Själv älskar jag Jamie Oliver och på andra plats kommer nog Zeina.
/Maria
Inte nu längre. Brukade gilla Tareq Taylor, men sedan han började dyka upp överallt han han blivit överexponerad.
Har annars följt honom i princip sedan han började. Då hade han korta program på en lokal, skånsk tv-kanal där han bakade och lagade mat i sitt eget kök.
Sedan var han ju med och startade Trädgårdsfredag (eller vilken veckodag det nu var i början) tillsammans med Pernilla Månsson Colt hos Mandelmanns. Brukade titta på det då.
Numera tittar jag inte på varken matlagnings- eller bakprogram. Möjligen blir det några videor på Youtube och Instagram.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Heston blumenthal.
Han är helt otrolig!
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag gillar Tarec Taylor men håller med om att han syns för mycket i olika program. Jag gillar också Tommy Myllymäki och Paul Svensson.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Tarec taylor gillar jag
Men känner inte till så många
Mat-Tinga är med härlig
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Enda matlagningsprogram jag engagerat mig i, vad jag kommer ihåg, är Two Fat Ladies och River Cottage med Hugh Fearnley-Whittingstall (jag slog upp det, annars hade jag aldrig stavat rätt!)
#4 Heston Blumenthal är fantastisk, tyvärr var det längesedan som jag såg honom.
#7 Two Fat Ladies var trevligt, River Cottage har jag aldrig hört talas om, får se om jag kan hitta det.
The Hairy Bikers är trevliga att se, tyvärr har ena halvan av dom dött.
/Désirée
River Cottage gick på nån svensk TV-kanal för en 10-15 år sen. Han (kocken) flyttade till en liten stuga vid en flod eller å i England och skulle försöka bli självförsörjande. Var jätteroligt. Rökte skinkor i skorstenstocken o.s.v.
Han, vars namn jag inte orkar försöka stava till igen, drev sen en väldgt vettig fiskkampanj. Gick ut på att vi borde äta fler arter än bara torsk och lax, typ.
Han verkar ha bytt upp sig till ett lite större hus nu.
https://rivercottage.net/
#8: jag har följt honom o hans väg tillbaka från sjukdomar. Han fick diagnoser som gjorde så han drog sig tillbaka. Men nu har han börjat göra intervjuer igen.
Han är helt otrolig. Är en dröm att äta på hans restaurang ,the fat duck.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi brukar titta på Sveriges mästerkock, jag gillar Tommy Myllymäki, har svårt för Tom och Tina. Marcus Aujalay och Leif Mannerström tycker jag bäst om av de som varit med där.
Nalle Puh - A.A. Milne
Mannerström gillar jag också. Och Mischa Billing, fast hon är ju inte kock.
Tycker bäst om Fredrik Eriksson, på morgonprogrammet.
Ni har väl inte glömt Per Moberg.
En underhållare i matlagning.😃
#14 Honom vill lag helst glömma 😉
/Maria
#14 Jag tackar också nej till honom.
/Désirée
Nu är ju inte Ernst Kirchsteiger kock men jag gillar när han lagar mat i TV.
/Maria