Matlust iFokus

Matlust

Läst 95 ggr
hemul
1

Lidl kampanj?

Har Lidl nån kampanj där de dubblar momssäningen på sina egna produkter?

Kom just hem och allt jag köpte som det inte redan var extrapris på är det avdraget några kronor på. Lidl Plus Erbjudande står det på kvittot. Det var potatis, mjölk och grädde. Matriket.

De har dragit av knappt 6%. Därför jag tänkte på momssänkningen. Hittar inget om det på sajten heller. Man vill ju gärna veta om guldregnet kommer att vara ett tag eller… 😃

hemul
1

Nu hittade jag så klart, men inte på deras sajt.
https://via.tt.se/pressmeddelande/4283575/lidl-tjuvstartar-momssankning-sanker-priset-pa-matriket-med-hela-12-procent?publisherId=2265114&lang=sv

Attans. Bara till 5/4. Vet inte om jag orkar åka ditt igen så snart.

Den 1 april sänks matmomsen i Sverige, men Lidl Sverige går före – och längre. Redan den 16 mars sänks priset på alla varor från Lidls största och mest populära varumärke Matriket, som enbart består av Från Sverige-märkta produkter. Prissänkningen motsvarar hela den nuvarande matmomsen på 12 procent.
Maria
2

Aprilskämt kanske 😀

/Maria

hemul
1

Nejdå. Jag har hittat det i appen nu. Men fortfarande inte på sajten.

UlrikaD
1

#3 Kanske för att det bara gäller medlemmar?
Och bara veckan ut.

hemul
1

Det har ju en hel flik för medelmspriser och det ligger också bland the andra grejerna. Så gör de ju allihopa, men en liten ikon som visar att det är medlemspris.
'
Jaha, ni har till söndag på er att skynda att fynda ivf. Jag märkte det ju inte förrän jag var hemma, men sparade ändå en del.