Matlust iFokus

Matlust

Etikettövrigt
Läst 200 ggr
Maria
2

Kolsyra

Gillar ni kolsyrade drycker?

/Maria

DesK
2

Ja och jag använder min kolsyremaskin flera gånger dagligen. Oftast blir det kolsyrat vatten, någon enstaka gång kan det bli Tonic.

/Désirée

hemul
3

Nej. Eller nja. Jag gillar kolsyra i öl och i drinkar som GT eller Campari och tonic. Men läsk och speciellt kolsyrat vatten tycker jag inte om alls. Så kolsyra ihop med alkohol, men inte annars.

Liz85
2

Drack läsk förut, särskilt fanta då jag aldrig varit en cola-person. Men sen de förstörde receptet ytterligare så att det smakar än mindre apelsin och har än mer bismak av sötningsmedel, så har jag slutat dricka fanta.

Avskyr trenden att de ska göra om alla läskedrycker till light eller zero. Gå bara in på Max och ställ er vid kranarna för drycker så ser ni att allt är typ zero. Till och med 7up… så på Max blir det numera lyxshake istället.

Coop har en del kolsyrade egna drycker som jag börjat köpa. Stora 1,5-liters med hallonsoda, passion och lite andra smaker. De är goda! :)
Sen har tydligen Lidl (tror det var den kedjan jag fick tips om) en god "fanta". Men ja, man får leta lite mer nu för att hitta riktiga läskedrycker.

• Redigerat 2026-04-01 09:27 av Liz85
Maria
2

Jag har alltid haft svårt för kolsyra. Riktigt kall dryck med kolsyra är ännu värre.
Vi har en kolsyremaskin framme när det är varmt men jag vill ha det avslaget🙂
Det är min man som dricker.

Jag köper kolsyrad dryck men den får stå framme och drickas när bubblorna lagt sig.

/Maria

Liz85
2

#4: sockerdricka som är vispad tycker jag har god smak. Där man i stort sett vispat bort kolsyran. Men den ska drickas kall.

Och i min värld är det sen barnsben "vätskeersättning vid magsjuka" främst.

Carmarino
3

Nej, om jag kan brukar jag låta den bli avslagen de gånger jag dricker något med kolsyra. Brukar få hicka annars.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
1

Kolsyrat vatten svalkar bäst på sommaren.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
1

Dricker mycket kolsyrat vatten, det känns bättre nu när jag har diabetes.
Har en kolsyremaskin men glömt länge nu att köpa ny patron till den, får försöka komma ihåg det snart.
Vill mest ha smaksatt kolsyrat vatten, så tyvärr släpar jag hem många sådana flaskor varje gång jag handlar, det blir dyrt i längden.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

beem
1

Jag gillar kolsyrade drycker.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Leya
1

Ja, jag gillar kolsyrade drycker. Men jag dricker det inte så ofta.

Hur underbart det skulle vara att ha en Riktig Hjärna, som kunde tala om saker och ting för en.

Nalle Puh - A.A. Milne

Fridaaaa
1

Ja läsk, energidryck tex

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CasaRamon
2

Jag har haft kolsyremaskin i många år, så för mej blir det kolsyrat vatten. Sen Tonic zero. Ingen annan läsk eftersom jag ogillar sött.

MonicaLagerquist
2

Kolsyrat vatten till mat
Vi har kolsyremaskin och kolsyrat vårt kranvatten

Stolt ägare till tre La permer