Mina köksmaskiner
Himmel så skönt att ha plats för dom framme. Vi har så litet så många är förpassade till skåp.
/Maria
- Redigerat 2025-02-20 17:19 av Maria
Flera av dom mindre ligger i en låda under bänken och dom 2 största turas om med att vara på bänken eller i garaget assistenten står vanligen på vedspisen och torken står under äggen eller i garaget. Har en hylla i garaget för sånt som inte får plats någon annanstans.
/Désirée
- Redigerat 2025-02-20 18:13 av DesK
#2 Himmel 😃
/Maria
Jag har bara min Air fryer framme. Något av det bästa jag har är en maskinlyft som sitter i ett skåp - där står min assistent. Urenkelt att ta fram och ställa bort sen.
Ja det var många, maskinerna i mitt kök är mera museiföremål jämfört med dina, idag ska jag åka och hämta en ny degknådare till hushållsassistenten för den gamla sprack när jag använde den sist. Den var dock +50år så den höll ju länge ändå. Gamla maskiner håller i evighet jag fick min brödrost 1986 används varje dag och har inte visat tecken på att dö, jag hinner nog dö innan den.
Vår brödrost är också från 80-talet 😉
/Maria
Jag hade en stor assistent från Kenwood i många år, köpte den i början av 1980-talet och gav den till en kompis 2013, när vi hade flyttat till Göteborg, då köpte jag den mindre assistenten från Bosch. Min mikrovågsugn är från 2011, brödrosten fick jag begagnad av en kompis, när min förra gav upp. Så allt är inte nytt 😊
/Désirée
Jag är lite rädd för gamla maskiner, dels för att dom oftast drar mer el och att dom inte alltid är pålitliga efter många år. Torkad sladd m.m.
#8 Förstår dig! Jag håller noga koll på mina maskiner, oavsett ålder. Likaväl som jag ser till att hålla min bil iordning med service och däck, så ser jag över mina köksmaskiner 😊 T ex så monterade vi isär vår vanliga spis och rengjorde den ordentligt, dvs vi lossade själva hällen och rengjorde under den, längs kanterna var det en hel del olja m m. Ugnen gjorde vi naturligtvis också ren 😊
/Désirée