Matlust iFokus

Matlust

Etikett: matprat
Läst 169 ggr
Soligajag1
3

Hemlagad pasta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är första gången jag gör en egen pasta deg, jag har den I kylen i 1 timma.
Sen blir det pasta med bacon röra , tomater, + riven ost . 😃

Jag lägger upp foton sen.

HH 🙂

• Redigerat 2025-02-16 15:49 av Soligajag1
Sindri
2

Tyvärr kan jag inte äta gluten längre, men innan gjorde jag alltid egen pasta - vilken skillnad. Min favorit var knyten fyllda med skinka, spenat och ricottaost. Jag bytte ibland spenaten mot zucchini.
Smaklig måltid!

Soligajag1
1

#1:

Tack snälla för tipset.
Här blir det en enkel pastan eftersom det är första gången.
Spar ditt tips.
Annars brukar jag ta zucchini , tomater, lök, ,

😄

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Farsk pasta är så mycket godare än torr.

Stolt ägare till tre La permer

Krullibull
1

Så spännande! Ser fram emot bilderna! Jag har inte prövat att göra någon egen pasta än, men har gjort hemmagjorda udonnudlar flera gånger vilket har blivit väldigt bra.

Carmarino
1

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Bilder: Eva Hildén Hemmagjord naturligt glutenfri pasta som du kavlar i pastamaskin och som smakar lika gott som ”vanlig” hemmagjord pasta! Så roligt att äntligen dela med mig av det …
Sindri
2

#5: Tack, jag har sett att det finns recept. Jag äter varken ris eller majs så de recepten går bort (alla glutenfria mjölmixer jag sett innehåller det). SVT:s verkar lite lättvindigt, man kan inte använda vilka glutenfris mjöler som helst till vad som helst.
Jag lever gott utan pasta, grönsaker till maten är gott.

Soligajag1
1

Tyvärr , vart misslyckat.
Jag ska försöka göra det en gång till med annat mjöl, 😐😵😵‍💫

HH 🙂

CasaRamon
2

#6: Gör du inte pasta a la LCHF?

DesK
1

Jag har då och då gjort ravioli själv 😊
Kikärtsmjöl kanske funkar att göra pasta av.

/Désirée

CasaRamon
2

Jag gör pasta utan mjöl. Med ägg, Philadelpiaost och fiberhusk. Kan skriva utförligt recept ifall någon önskar.

DesK
0

#10 Skriv gärna ditt recept på pasta i en egen tråd 🙏😊 Då blir det mycket lättare att hitta det i framtiden. Vi kom överens om för längesedan att det är bäst att ha recept i egna trådar, med ordet recept med i rubriken 😊

/Désirée

Soligajag1
1

#10:

Ja tack, tar gärna recept. 😀😋🥰

HH 🙂

CasaRamon
1

#12: Har nu skrivit receptet i egen tråd.