Apropå dippar...
Det finns ju en tråd här nedan om enkel färdigmat att ta till. Det är rätt sällan jag får dippar, är väldigt bra på att lyssna på min kropp annars.
Men att leva på 1 liter glass i lördags till Melodifestivalen, efter att ha i princip bott på vinden hela dagen där jag rensade ut lite. Och sen vara på språng halva söndagen ovanpå det.. kanske inte det smartaste draget en människa kan göra! 🙈
Jobbar hemifrån idag, för att tekniken krävde det draget. Och började få en dipp framåt eftermiddagen där hjärnan bara ville zooma ut från allt vad jobb heter.
Fick rota lite i skafferiet och plocka fral något ätbart lite snabbt. Några sipp på en ihopvispad nyponsoppa och lite knäckebröd med ost så orkar jag ett litet tag till. Tills man kan ta kväller och fixa ordentlig kvällsmat.
Fördel med helgens vindrensning: Jag är ändå oerhört nöjd över min bravad att ha lyckats rensa ut och ordning! Det är nåt jag tänkt länge men det har inte blivit av pga ogillande av spindlar.
Nackdel med helgens vindrensning: Kroppen fortfarande lite sur på mig, fysiskt. Särskilt baksidan lår och ländrygg som ber mig försöka bära lådorna mer ergonomiskt nästa gång. Vem säger att man måste gå på gym för att träna? 😅
- Redigerat 2025-02-03 16:06 av Liz85
OT: När ni skriver om dippar här på matlust tror jag jämt först att det handlar om mat man kan dippa…🙈
#1: ah, sorry. Blev nog fel sajt. :)
Men vi kan prata dipsås och dip också om ni vill. 😀
Tex till dip till chips, då brukar det bli dillsmak ofta.
- Redigerat 2025-02-03 17:00 av Liz85
#2:
Ok. Annars ligger den ju under övrigt😄 så det är säkert OK.
PS.
Dillsmak på dippen är ju bäst…😉😊
Enkel färdigmat hör ju till sajtens ämne 😊 så vi kör på olika tips på dipp.
Så strongt gjort av dig att röja och fixa 👍😊
/Désirée
- Redigerat 2025-02-03 19:30 av DesK

När vi åker in till stan på förmiddagen och handlar mat ser jag till att det är dukat och maten är klar och bara att värma på.
Det är skönt att veta att det finns mat när man kommer hem och är hungrig och låg.
Dessutom spar det pengar
Inte lika enkelt att köpa en burgare eller pizza om man vet att maten väntar där hemma
Stolt ägare till tre La permer