Godmorgon 13 juni!
Nämen, blev jag först idag?
Solen var redan het när jag strax före nio stod och väntade på grönt ljus vid Tegelbacken men här inne på kontoret är det alltid svalt och skönt. Detta kommer nog att bli en rätt vanlig arbetsdag, ska försöka minska högarna i tid innan semestern. Ikväll måste vi försöka få ordning på vardagsrummet igen där det tapetserades i helgen.
Lyckades inte få med mig någon lunch idag men jag tänker nog ta en tur till Panini på väg att handla lite nya pocketböcker. I kylen hemma väntar en god, långkokt tomatsås så middagen är räddad! Till såsen blir det nog pasta och en slantad och fräst kolbasz-korv… och så äter vi på balkongen! Hmm, kanske man ska svänga in på affären och köpa lite halloumi också för att göra lyckan total.

Ja, nu är det helt vansinnigt bra väder. Borde nästan vara kriminellt att sitta inne på kontoret dagar som denna… :-/
// staffan
ps. Jag flydde ut på sjön igår iaf… :)
Åh, det är varmt varmt varmt varmt. Tänka på mat? Nej, inte idag…

Ja lika varmt idag som igår - man blir lite seg av det och matlusten ligger ju inte på topp direkt… Måste nog pilla i mig något ialla fall, skall träffa kompisar på sta'n för drink och sedan blir det författarafton med John Irving - oerhört kul och belevat känns det…:)

Gin och tonic. Eller i alla fall tonic. Det är det enda jag är sugen på. Hur ska detta sluta?
+26½ i skuggan här, klarblå himmel. Exanen idag. Vi kom iväg trots ungar som sprang framför benen, mellan benen el stod bakom en. Badas skulle de också göras!
Minstan egenyttig redan vid uppvaknandet…sedan hungrig…sedan trött o sedan less på att sitta o lyssna på oskönssången. Tårtan var dock helt OK: ;)
Nu åkte sonen iväg m grannarna till vår badsjö 1½ mil bort…tackolov för det. Annars hade man fått höra det klassiska: "Trååååkigt!" Jag har *ingenting* att göööööra!"
Snart kommer morfar o då ska vi fika examensfika (m skolungdomen på drift:), toscarabarkaka m vanlijglass. Just ja, skulle ju lägga in receptet. Tiden vill inte räcka till riktigt så mkt som jag vill just nu. Det kommer! Nu har Minstan vaknat o jag har lovat henne fri rumpa på gräsmattan ett tag…en annan skulle också bra gärna vilja lufta ändalyckten ibland…men… :D