Färdigmat
Vilken Färdigmat från matbutiken tycker ni är bäst?
Jag brukar ofta ha Krögarpytt i frysen. Smakar rätt bra om man kryddar den lite och serverar med stekt ägg och rödbetor.
Även Creative Cousins Pasta Bolognese är god om man slänger i lite starkare kryddning.
Men det måste väl finnas fler bra tips?
Mvh // Johan
Jag brukar inte köpa så mycket färdigmat, men Gorby´s piroger är perfekt att ha i frysen när man blir hungrig på kvällarna 
Jag köper i stort sett ingen färdigmat. Jo för resten, jag har köpt caesarsallad två gånger.
Vänliga hälsningar
Niklas
Äter inte så mycket fryst färdigmat, men brukar ha några av de där små pizzasmakande grejerna som liknar piroger i frysen. Perfekt om man ska äta något snabbt och litet om man ska äta ordentligt senare på dagen.
Brukar köpa fylld färskpasta, det kanske kan klassas som halvfärdigmat?
Barillas pastasåser, särskilt Arabbiata, är väldigt goda över en nykokt tallrik penne.

Felix gulaschsoppa på konservburk. Den är riktigt bra!
En klick creme fraiche och lite klippt persilja, ett gott bröd till.
Mums.
Det finns ett märke som heter typ Topp (de säljer mest frysta grönsaker), de har en schysst pastasallad med bacon och cheddar. De sistnämnda till trots har den grönt nyckelhål
ICA:s pastarätter är också bra, särskilt vitlök/soltorkade tomater eller lax/spenat.
Varje gång jag köper färdigmat så ångrar jag mig. Nej, det gäller att hitta snabba egna maträtter att tillaga. Ibland kan man väl ta till ngn påse med sås etcetera - men då får man ändå smaksätta den extra.
Är det någon som har bra recept på mat som går snabbt att tillaga?
Varför måste det gå så snabbt att tillaga mat?
Ett bra tips dock för de gånger man verkligen måste ha bråttom är att då ha färdiga matlådor i frysen, lätt att spara undan något gott storkok man gjort tidigare.
Men i 8 fall av 10 då jag tror mig inte ha tid så räcker det med att tänka en vända till och inse att man visst kan ta sig tid för mat.

#7 Det är klart att det går att laga bra mat snabbt ibland (även om jag håller med stry, det är väl tusan att allt ska behöva gå så fort jämt!)
Häromdagen slängde jag ihop en grönsakspytt på färsk squash (den är jättegod nu!), röd paprika, kikärtor, vitlök, färsk mynta och citron. Kompletterade detta med en fläskkotlett stekt med en aning marockansk Tagine. Färdigt på mindre än en kvart och alldeles fräscht.

När vi vandrar så köper vi REAL EXPEDITION MEAL det är typ den enda färdigmaten jag tycker att varit okej kanske för att man äter den i naturen,hungrig men i alla fall.
Jag brukar (brukade) köpa Haglöfs silvriga färdigrätter när vi vandrade. De var faktiskt goda. Helt olikt Blå bands hemska Höns i curry.
Vänliga hälsningar
Niklas
Fast frystorkad mat är bara god när man är ute. Försökte fixa det hemma någongång, men det kändes bara äckligt och kladdigt på något sätt.
I skogen smakar det dock smaskens!
Mvh // Johan
Kycklingfileer i bitar fräser man ju upp dösnabbt, häll i lite frysta (eller fäska för den delen såhär års) grönsaker, grön currypasta och så keldas magra kokosmjölk - gott thaikäk på tio minuter.
Idag stod det i Metro att svenskarna äter mest färdigmat i hela Europa. Framför allt fryst mat. En anledning sas var att luncher är dyrt i storstäderna och att en fryst färdigrätt blev ett billigt alternativ.
Mvh // Johan
Äter inte så mycket färdigmat - i stort sett aldrig hemma, men ibland till lunch på jobbet. Håller med om att Topps frysta pastasallader är helt okej, särskilt den med tortellini. Och förvånansvärt bra är de frysta pastarätter som eh, Felix eller Findus gör. Ni vet, "skinka och bladspenat", irriterande reklam men ganska gott.