Matlust iFokus

Matlust

Etikettövrigt
Läst 131 ggr
Maria
1

Plastfolie

Ibland fäster plastfolie så himla bra på karotter burkar osv. Ibland inte alls.
Jag har inte kommit på vad det beror på.

Upplever ni likadant?

/Maria

Crucio
0

Det fäster som regel dåligt på porösa och matta material.

Sajtvärd på Skrivlust

Maria
1

#1 Jag använder mycket rostfritt. Idag fäste plasten direkt men ibland inte alls trots att det är samma material.

/Maria

Crucio
0

Kan kanske vara att plasten eller materialet blivit lite fuktigt, eller att man tagit i det för mycket så att det blivit lite oljigt eller smutsigt från händerna.🤔

Sajtvärd på Skrivlust

Maria
0

#3 Har inte en susning.
Har du varit med om samma?

/Maria

• Redigerat 2025-01-08 16:12 av Maria
DesK
1

Tror att det är olika egenskaper i plastfolien, för jag har också råkat ut för detta. Nu försöker jag i första hand att använda återanvänbar plast/ silikon, men det finns ju fortfarande saker som vanlig plastfolie funkar bäst till.

/Désirée

Scorpio97
2

Jag har bara upplevt skillnad mellan olika märken. Vissa fäster bra och andra dåligt. Men håller jag mig till samma märke tycker jag det fungerar lika varje gång.

//Jessie

Maria
1

Jag har faktiskt ingen koll på vilka märken jag köpt.

/Maria

Scorpio97
1

Jag rekommenderar märket "Toppits" :)

//Jessie

Carmarino
1

#8: Har aldrig lyckats få Toppits att fästa på något som helst, men jag vet att det är många som tycker den är bra. Själv använder jag Ninjaplast. Den funkar på det mesta.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
1

Jag var tvungen att kolla i lådan 😉
Toppits var det jag öppnade idag och den fäste perfekt.

/Maria

hemul
2

#9 Ja, Ninjaplast här också numera. Innan jag upptäckte det köpte jag billigaste bara. Hållaren med kniv som gör att man faktiskt klarar av att sätta på plasten utan att allt snor sig är guld bara den! Men jag inbillar mig att själv plasten är bättre också. Dyr i inköp men inte per meter. Dyrare än Eldorado men billigare än Toppits.

• Redigerat 2025-01-10 01:15 av hemul