Matlust iFokus

Matlust

Etikettersopporsåser
Läst 3193 ggr
Mandysan
0

Potatis & Purjolökssoppa

Det här är verkligen världens godaste soppa! Det är även den enda soppan jag äter.

Potatis & Purjolökssoppa 2 portioner
½ purjolök
3-4 potatisar
1 tärning hönsbuljong (alternativt grönsaksbuljong för vegetariskt)
4-6 deciliter vatten
Salt & peppar
Matfett

Skär potatisen & purjolöken tunt
Fräs purjolöken
Lägg i potatisen och vattnet
Ha i buljong tärningen
Låt koka i cirka 10-15 minuter
Krydda ha eventuellt i ½ deciliter vatten till
Servera med en klick creme frachie på (kan uteslutas)

Den här soppan har jag lärt mej på hemkunskapen… Det är absolut den godaste soppan!

Pia
0

Nähä, för här är världens godaste potatis- & purjolökssoppa.Glad

Fast din låter onekligen lättare att fixa till, får ta mig ett test endera dagen!

Pelle
0

Fast ingen av er har ju rostad vitlök i soppan, det måste man ha för att kvala in i världens godaste soppa. Flört

In med hela klyftor i varm ugn tills de blir lite mjuka och goa, och sen pressa ned dem i soppan. Funkar även till andra recept med vitlök i om man vill variera den ibland lite skarpa råa smaken.

Pia
0

Men min smakar supergod vitlök, det går bra att göra det utan att rosta, för smaken bli mild ändå i soppan.

Fast det låter jättegott att rosta dem som tillbehör, det måste jag prova.Glad

Mandysan
0

#1 Din låter oxå god! Fast jag gillar stora bitar..Flört

Staffan
0

#0 (Mandysan)

> Det här är verkligen världens godaste soppa! > Det är även den enda soppan jag äter…

Hur kan du veta att det är den godaste soppan i världen, om den är den enda soppa du äter?

Flört

// retstickan

Mandysan
0

#5 Jag har ätit andra soppor tidigare, men inte längre Flört Denna soppa slår alla andra! Glad

Pling
0

Jag gör som Mandysan ,men reder av med matlagningsgrädde (valfritt) och och har i en klick keso vid servering.