God morgon! 12 juni
Redan ordentligt varmt. Idag väntar båtutflykt utåt Adelsö. Och jag får hemgjord rabarberkräm till frukost! Hurra - med mycket kanel!
Vad gör ni andra idag?
Godmorgon! Fruktansvärt varmt är det ja.. jag ska in till riksdagen nu på en liten kortutbildning om valtekniska frågor (typ "vad är egentligen ett utjämningsmandat"). Ikväll är det våravslutning för en del av jobbet, med grillning.
Halloj!
Frukosten avklarad o sonen iväg till skolan. +28½ i solväggen men blåser rätt mkt men det är bara att vi vänjer oss vid det i sommar, är jag rädd. (Är bihålemänniska, tål inte kyla el blåst, blir tätt o får värk…får det av alkohol också…tyvärr ;)
Dagen ger: har ingen aning! Borde rensa klart i trädgårdslandet, borde plocka minst 100 l nässlor för kommande vinter…åka in till samhället o handla…om vi har pengar, annars får det bli nässelpaj till middag. Till ungarnas glädje…*not*! :)
Hoppas alla får en skön dag!
ja visst är det härligt med värme! Äntligen. Jag ska verkligen koncentrera mig nu så jag inte glömmer mig och börjar klaga för detta är vad jag har längtat efter i ett halvår - att kunna gå till jobbet i bara linne och kjol. Tröjan över axlarna var mest för ordningens skull.
Ska försöka få undan lite på jobbet idag, semestern börjar närma sig och det har varit många lediga dagar på sistone. Ska dock gå tidigt idag också på grund av ett sammanträde hemma i Södertälje klockan 17.
Lunch idag är medhavd nypotatis med Abbas skärgårdssill, en av de riktigt goda sorterna om ni frågar mig. Och en liten låda coleslawsallad kom också med - vi har ett gigantiskt vitkålshuvud i kylen som vi karvar och karvar på utan att det märks ett dugg… Middag vet jag inte om det blir någon för jag ska på ett sammanträde till efter sammanträdet. Mackor förmodligen…

Åh vilken värme ja, men int ska man klaga int, för det är ju det här man väntat på och längtat efter ändå…:)
Två solrosmackor och te till frukost/lunch och ikväll blir det nog falafel - om man ids äta något i värmen. Måste nog köpa hem lite fil och ha som reserv nu:)