Mestadels fryst då tillgången på fisk inte är så stor här oftast är det väldigt dyrt, ibland köper jag färsk fisk t ex en hel sida och märker hur mycket bättre den smakar :)
// Ana
Vi har fördelen med att ha fantastiskt färsk fisk här i Göteborg så för min del blir det oftast färsk.
/Maria
Det är stor skillnad med fiskaffärer nu och fiskaffäret från min barndom.
Då låg fisken hel i disken. Ville man ha filé så fick man fråga om de ville filea eller så gjorde man det själv hemma.
Numera så finns det bara en liten bit av disken avdelat till hel fisk.
Synd för både barn och vuxna vet knappast hur fiskarna ser ut idag.
/Maria
Det blir mest fryst då färsk fisk inte finns så ofta.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Trots att jag bor i Göteborg blir det mest frusen fisk. Vill köpa mer färsk fisk, men det kostar oftast lite mer.
#3: Skulle du säga att fiskarna också smakar annorlunda nu jämfört med då?
// Ana
Handlar två gånger i veckan och då blir det färsk fisk. Jag skär oftast bort de smala stjärtbitarna och fryser, det blir bra till fisksoppa.
#6 Nej det tycker jag inte. Men visst är det skillnad på filé och hel fisk.
/Maria
Som Ana J. Finns en del affärer som har färsk fisk här, men det är svindyrt. Så det blir mest djupfryst.
Håller med, det är inte som förr. Men det är det inte med kött heller.
Jag köper oftast fryst, på grund av priset.
//Jessie
Det blir oftast att vi köper antingen fisk i burk från ica eller färsk fisk från saluhallarna i Stockholm.. Där har dom allt gällande färsk fisk, kött, osv…..
Men i vilket fall så tycker jag alltid att det är bra att ha fisk hemma på burk. (Eller i frysen för all del)..Men burk är enklare..
Även den fisken var ju faktiskt en färsk fisk innan dom hamnade i burken ju . 😂
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Sedan jag flyttade till västsidan blir det oftast färsk fisk, men dessvärre äter vi rätt sällan fisk.
/Désirée
Oftast frusen, billigare. Svårt att få tag på färsk med i regel.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#11 Fisk i burk?
Tänker du på fiskbullar och tonfisk eller liknande?
/Maria
#14: Ja vi brukar köpa mycket tonfisk, makrill och sardiner på burk. Och lite sill eller surströmming ibland..
Det är väldigt enkelt och gott och jag äter mer fisk när jag slipper laga fisken först..
Jag inbillar mig att jag får i mig lite mer omega 3 på det viset.
Sen hur himla nyttigt det egentligen är med fisk på burk vet jag inte riktigt, men jag tror inte det är värre än andra matvaror på burk.
Det är i varje fall gott. vilket är huvudsaken. 😄
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#15 Aha. Det har jag nog aldrig räknat med😃
/Maria

Färsk när mannen fiskat
Färsk när det finns i affären.
Fryst när den inte finns färsk.
Vi äter fisk ett par gånger i veckan
Stolt ägare till tre La permer