Tips på ideer till studentbuffé
Jag är tacksam för tips på lättlagad mat till studenten?
I samma situation. Lösa planer på buffé. Finns ett bra recept på marinerad kyckling här någonstans…

Det är verkligen buffé-tider! Lägger en länk till en tidigare buffédiskussion här:
Paj, pastasallad..?
Jag har fått pastasallad på varenda buffé de senaste tio åren känns det som…
Den får verkligen vara speciellt god eller annorlunda då.
Jag tror mer på bröd och potatissallad - åtminstone nu i sommartid.

Hur går det för er i buffétider?
Vadå? Det är ju en hel vecka kvar…

#6 Ja visst ja… Tänkte inte på det. 
Vi beställer, blir billigare än om föräldrarna ska ta ledigt, och jag har lite kvar i skolan att göra innan det är dags ;)
Smörgåstårta det är enkelt och uppskattat.
Eller "planka" http://www.ica-sellnas.com/sellnasplanka.html
…den täcker ändå upp behovet för alla. Kött, fisk och vegetariskt i samma
.
Den lilla plan som finns är:
- kyckling, kall uppskuren i tunna skivor
- Min mamma bakar ett jättegott bröd
- Smör och Cheddar + Brie
- Någon sorts potatissallad
- Stor grönsallad med ännu okända ingredienser
- Diverse småtillbehör typ oliver, tapenade, soltorkade tomater
Fler förslag tas gärna emot…

#10 Jag kommer förbi! Låter mumsigt alltihop! 
Tycker det är vettigt av dig/er att tänka på småtillbehören. Några riktigt goda oliver eller en genomtänkt röra kan vara det som lyfter en hel buffé.´
Vill tipsa om att en sweet-chili-röra kan vara jättegod till den berömda kycklingen som du hänvisar till, Anders. Tag en burk creme fraiche, droppa i sweet chili- sås efter smak. Rör om. Färdigt. Buslätt och jättefräscht! (Funkar även bra till den grillade laxen med sesamfrön en sommarkväll…)
#11 Tackar!
På matbordet:
Fr. vänster fyra skålar med oliver, tapenade, tzatziki, grekiska svampar (kokta champinjoner i kryddig tomatsås).
Längst bak salladsdressing och sallad.
Längst fram den berömda kycklingen garnerad med klippta soltorkade tomater och ett fat med rökt skinka garnerad med torkade aprikoser (som blötlagts och klippts).
Till höger potatissallad, garnerad med rödlök och svarta oliver. Bröd med cheddar, brie och färskost.
Lyckat tycker jag det blev!
Ser supergott ut! :)