Matlust iFokus

Matlust

Etikettutanför-ämnet
Läst 578 ggr
Anne
0

Godmorgon 10 juni!

Åh, klockan är bara åtta, men det är jättefint ute. Tur det, för vi ska på en stor bussrundtur kring hela kommunen idag, med jobbet. Och sen är det våravslutning, med lite sommarbuffé. Trevligt - även om jag kanske ännu hellre vore helt ledig, men det är ju inte alltid man får välja…

Och ikväll börjar fotbollen, väl? Vi är gravt sport-ointresserade, men vi har några kompisar som är lite mer inne på sånt här..

Pernilla
0

Gomorron…typ! Vilken "early bird" du är, Anne! Apropå fåglar, idag ska jag ägna mig åt att sola på balkongen och fundera på hur det går för svalorna som verkar ha byggt bo på taket. Jäklarns vilket liv det är när mamma och pappa svala kommer med mat!

Ikväll trro jag det blir grillat med melonsalsa eller något annat fruktigt och gott.

Pia
0

Ja oj, det var minsann uppe med tuppen det! Hur var bussrundturen?

Jag tror fotbollen började igår egentligen, men det är visst Sverige idag - jag har dock paxat min TV för annat, visst är det skönt när man får bestämma lite…:)

Idag har det mest varit lite ta det lugnt och trädgårdspyssel m m, tänk så varmt det blev hux flux! Ikväll blir det nog någon god sallad som middag.

Anne
0

Bussrundturen var acceptabel… det var helt okej. lite för varmt bara. Avslutade med en sommarbuffé som var jättegod, värdinnan hade gjort en fantastiskt fin marinerad fläskfilé och en sallad på färskpotatis, sparris och sockerärter.. mums. Och så flädermarinerade jordgubbar och glass :)

Linda
0

Ja inte lär det bli fotboll för mig iaf..

Pia
0

Åh, ja allt utom köttet låter suveränt mumsigt:)