Matlust iFokus

Matlust

Läst 89 ggr
Lia
1

Specifika veckodagar

Har ni några specifika veckodagar där ni äter en viss sorts maträtt? Eller kanske förknippar med en viss maträtt, fastän ni kanske inte äter så själva?

För mig innebär onsdagar fisk och torsdagar soppa, det har hängt med mig sedan skoltiden. Jag följer det inte direkt. Annars förknippar jag nog ingen annan dag med någon maträtt.

Hur tänker ni?

DesK
0

För mig har det varit fisk på tisdagar, utom under den kristna fastan, då det har varit fisk på fredagar. Soppa på torsdagar, vegetariskt så ofta som möjligt, lite festligare mat lördag eller söndag.

/Désirée

flocken
1

Nej. Men försöker planera så att maten på tisdagen blir så mycket så det finns matlådor.
Vi försöker grilla på lördagar. Året om

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
1

Nyligen har torsdagar blivit vegan-torsdag eftersom hunden vi passar onsdagar till torsdagar har en matte som är vegan. När hon hämtar hunden brukar vi käka ihop, så det har blivit vegantorsdagar numera.

Annars har jag inte haft någon särskild dag till särskild mat sedan skolan då det alltid var fisk på tisdagar och soppa på torsdagar. Vi käkar i princip alltid efter veckans kampanjerbjudanden, så vissa veckor blir det fisk hela veckan och nästa vecka kött hela veckan.

Fridaaaa
0

Tisdagar fisk, torsdagar soppa var det i skolan haha!

Men, vi äter inte specifik mat på specifika dagar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.