Nyårsmeny
Har ni bestämmt vad ni ska äta på nyårsafton?
Stolt ägare till tre La permer
Det enda jag vet är att vi ska äta ostron.
Annars får vi se…
/Maria
Japp, vi ska äta ugnsstekt fläskfilé med potatisbakelse och lingonsås. Dom som inte äter griskött får ugnsstekt kycklingfilé istället.
/Désirée
Det blir skaldjur samt skaldjurspaté med romsås sen oxfilé som jag tänkte göra några potatisterriner till men har inte riktigt bestämt vad som blir godast det får dagen avgöra vad som drar mest det kan bli en gratäng eller bara baka potatisen i ugnen och efterrätt hallonmousse.
Nej inte ännu, klurar på det.
Tycker det är svårt, eftersom det är en hel del jag inte äter
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har inte handlat än och därför inte bestämt riktigt. Blir själv på nyår så har all möjlighet att ändra mig också, haha.
Jag skulle vilja göra något med smördeg och räkor till förrätt, men det är oklart vad det blir mer exakt. Till huvudrätt antingen fläskfilé eller någon bra bit nötkött, stekta grönsaker (broccoli och brysselkål med vitt vin och vitlök tror jag), eventuellt någon trevlig grönsallad, vitlökssmör och/eller pepparsås. Pannacotta till efterrätt, funderar på att smaksätta med citrus, punch eller lingon. Får se vad jag är mest sugen på när det är dags.
//Jessie
Har flera fläskytterfiléer i frysen, så förmodligen blir det något med en av dem. Får se vad det blir.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sonen har önskat anka så om jag får tag på ankbröst så blir det anka.
Någon form av förrätt lär det väl bli också.
Lite beror på om mannen orkar köra mig till stan eller om jag ska handla hemma i byn
Det blir helstekt kalkon i ugn med gräddsås, helstekt kotlettrad med rödvinssås, samt tofuwok. Till det kokt potatis och/eller ris. Vi blir ganska många på nyår, därav tre olika rätter. Struntar i förrätt, men det blir rätt och slätt glass till efterrätt om någon känner sig hågad.

Fick inte tag på någon anka så det blev ändrade planer
Heta räkor till förrätt
Entecot med potatisgrataäng bea
Någon form av maräng efterätt
Förrät: Små mini smörgåstårtor. Tänk er formbröd i 4 bitar. 2 bitar var.
Huvudrätt: burgundisk gryta på hjort. Potatisbakelse med vitlök och smördeg.
Efterrätt, cheesecake med citron och mynta. Toppad med bär.
Hjortköttet kommer från ön där vi har stugan. Min mans kusin som skjutit. Så lokalt och helt frigående 😉
Ville bjuda på något lokalt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Den här tråden blir man hungrig av att läsa 😋 så mycket gott och smaskigt vi alla har till nyåret, härligt 😎