Förkläde
Brukar ni använda förkläde när ni lagar mat?
/Maria
Nej, aldrig. Men jag använder ett förkläde när jag diskar.
Nej aldrig
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har alltid förkläde på mig. Jag har en förmåga att söla på magen annars😉
Köpte ett läderfökläde till sonen och jag tror jag ska skaffa mig ett själv😉
/Maria
Absolut, så fort jag går in i köket. Med en handduk (s.k. släng) i midjeknytet så man snabbt kan torka av händerna. Har som en följd rätt många förkläden…..😀
#4 Samma här🙂
/Maria
Nej, men när jag städar och/eller diskar.
Nej, äger inget förkläde och har aldrig använt ett :)
//Jessie
Ja, när jag kommer ihåg det ☺️
/Désirée
Alltid.
Har flera olika. Vägrar laga mat utan förkläde. Vill inte förstöra mina kläder
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Bara när jag har gäster. Vilket betyder att jag har lite snyggare/nyare kläder. Jag är sån som gillar att gå och loda i gamla saggiga kläder hemma, så jag stuntar i om det skvätter flott på t-shirten. 😂
Ja jag använder ofta om inte alltid och har ett från 60 eller om det är 70 tal med tillhörande mössa. Allt ska vara gammaldags här och det där är jag riktigt rädd om handtvättar så det ska hålla.
Numera använder jag aldrig förkläde
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Har tre stycken men glömmer alltid att använda dem.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ja ofta sånt där förkläde som man knäpper i bak som var vanliga på 60-70 tal. Bild på mitt senaste loppisfynd ett förkläde i tyg gjort av Göta Trädgårdh mönstret heter Symphonie och det tyget brukar vara dyrt på auktioner. Troligtvis är förklädet från 50-60-tal men såg ut som nytt när jag hittade det på en loppis. Tror jag ska ha det till jul.
#14: Jättefint, passar bra till jul. Jag har tre st i den modellen.
Oftast inte. Men däremot alltid när jag bakar eller gör pannkakor. Mjöl har en viss tendens att sätta sig på kläderna annars 😅
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik