Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 103 ggr
Maria
2

När man ändå kokar potatis...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar alltid koka med morötter. Det går av gammal vana.
Ibland andra rotfrukter beroende på vad som finns hemma.

Väldigt praktiskt. Brukar ni göra så?

/Maria

Fridaaaa
0

Nej jag gillar inte morötter eller andra rotfrukter så kokar aldrig det tillsammans :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

DesK
1

Jodå och om jag ska ha kokta ägg, så lägger jag ned dom i lagom tid innan potatis och rotsakerna är färdiga 😊

/Désirée

beem
2

#0: Nej det har jag inte ens tänkt på att göra. Så bra idė.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Namiko
1

Jag brukar slänga i frysta grönsaker när jag kokar pasta eller ris, alternativt ångkoka grönsakerna över samma kastrull om jag inte vill ha dom blandade. Enkelt och smidigt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
1

Ja man sparar på både tid och eneri😉

/Maria

Magi-cat
2

Ja jag brukar så gott som alltid koka med morötter! 🙂🥕🥕🥕

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[solljust]
4

Kokar ofta potatis med morötter och även andra rötter inte varje gång kanske men ofta det blir så himla gott sen dricker jag upp vattnet som rötterna kokat i nyttigt och smakrikt gott 🥕 😎

Carmarino
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här gör jag när jag ska ha potatis och grönsaker. (De är djupfrysta, därav det lite "frostiga" utseendet.)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker