Långhelgssallad
Vad tror ni om detta recept? En sallad med lite olika grönsaker som ska hålla sig länge i kylskåp.
"Det tar lite tid att riva, hacka och skära alla grönsakerna, men det sparar tid i längden, speciellt under de stressiga vardagarna. Gör du en stor sats sallad på veckoslutet är det bara att plocka fram och servera veckans alla dagar."
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Min mamma brukar göra "veckosallad" (som vi kallar det). Hon har också kål som bas, och kör i de rotfrukter hon har hemma i princip. Men jag tror inte hon har testat de där kryddningarna, hon brukar oftast ha salt, peppar och italiensk salladskrydda :)
//Jessie
Båda låter väldigt goda. Jag gör lite olika varianter som liknar dem lite och de håller jättebra, men jag gör ingen speciell lag.
Och vad jag gillar Strömsö, tittar inte så ofta tyvärr, men det är väldigt mycket bra tips och roliga saker.
Treveckorssallad kallas den också ibland, men då får man nog inte ha paprika, bara rotsaker, lök och dressing. Trevliga lite annorlunda kryddförslag. Strömsö är ett mycket trevligt program, som även jag tittar alltför sällan på.
/Désirée
Treveckorssallad gör jag då och då. Jättegott.
/Maria
Tack för era svar!
Då kanske jag provar! 🙂🍀
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ska lagen täcka grönsakerna? Är det det som är grejen?
Att man slår på varm lag borde ju göra att grejerna mjuknar lite. Låter inte så dumt.
#6 Ja, lagen bör täcka grönsakerna.
Om man väljer att hälla på kokhet lag med ättika eller citron, så får man en god sallad.
/Désirée