Konstiga kombinationer
Har ni någon konstig matkombination som ni tycker är gott?
Jag äter gärna avokado med en klick ketchup 😮
Första gången jag åt avokado var på en franskalektion. Vår lärare bjöd och hade inget annat än just ketchup och det har följt med mig.
/Maria
Vilken rolig idé att ta upp! 👍😊
Just ketchup till avocado är väl inte jättekonstigt, men heller inte så vanligt 😊
Gissar att min vana att äta lite kimchi och surkål med råa grönsaker direkt på morgonen är lite konstig 😇
/Désirée
Makaroner med lite socker på. Fick det som barn och tycker fortfarande det är gott, även om jag inte äter det särskilt ofta numera. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#2 Haha, det var lite udda. Var det din mamma som kom på det?
/Maria
#3: Vet inte varifrån det kommer. Tror inte det serverades makaroner när mor var liten, så det är möjligt att hon själv kom på det. Det är överraskande gott faktiskt och gör att makaronerna inte klibbar ihop så mycket. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag känner en man som alltid hade skivad banan som påläg på mackan. Inget annat😀
/Maria
#5: Apropå mackor och socker så åt vi även det som barn. Vi bredde ett tjockt lager margarin på mackan och strödde på strösocker. Så min mor var nog glad för att sockra det mesta. 😄
Tyckte det var gott, men det är inget som jag har ätit sedan yngre tonåren vill jag minnas. 🙂
Nej, men i en bok var det en person som hade en sån grej. Han fick andra att prova och de gillade det också. Har varit sugen på att testa sen dess, men har inte blivit av. Jag fick nämligen för mig att det ÄR gott.
Det var pommes med glass. Kan faktiskt tänka mig att det vore smarrigt att doppa en varm, frasig och salt pommes i vaniljglass!
Har glömt var det var för bok tyvärr, för den var bra och skulle vilja läsa mer av samma författare.
Kanske har en grej, men den är inte helkonstig. Tyckte när jag först hörde om salt och choklad lät helkonstigt. Men efter att ha ätit min första chokladkaka smaksatt med havssalt var jag såld. Men det är för lite salt för mig! Köper Garant choklad med havsalt, tar två rutor, slickar på dem på baksidan så de blir fuktiga så saltet fastnar och drar på rejält med havssalt från kvarnen, så de blir alldeles vita. 😃
Och jag saltar numera min chokladmjölk. Grädde vispas lätt med kakao och vaniljpulver (riktigt, mald vaniljstång) och socker eller annan sötning. Vispa ner mjölk. Häll upp, dra nägra varv på saltkvarnen, rör om. Ordningen med grädde först är viktig, kakao löser sig inte i mjölk. Som lowcarbare tar jag rätt mycket grädde, det blir ett mål så att säga, men det behöver man inte göra. Prova, det är supersmarrigt. O'boy gå och dö, typ. 😁
Det går även att göra på grädde och vatten. Då blir det lite mer vuxen smak. Särskilt om man slår i en skvätt cognac också. 😄
- Redigerat 2023-10-19 12:32 av hemul
Rostbröd med spagetti och köttfärssås på. Om nom nom.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det lät faktiskt gott! Synd att jag inte äter varken bröd eller spagetti bara. 😃
- Redigerat 2023-10-19 12:33 av hemul

Innan jag slutade med socker åt jag blodpudding med strösocker
Stolt ägare till tre La permer
Rå blodpudding är nästan som pepparkaksdeg! Måste vara liknande kryddor i o sött är det ju. Jag sockrar inte min dock. 😃
Tror de flesta konstiga kombinationer jag brukar käka är saker folk tycker är skumt att jag gillar på mackan.
Grovt bröd med kall, skivad potatis.
Macka med honung och ost. (Jag har aldrig fattat att det skulle vara konstigt, växte upp så)
Tunnbrödsrulle med krossade chips i.
Citronskivor med salt att bara sitta och trycka in.
1 och 2 är fullt normalt ju. 3 definitivt konstigt. 4 bara lite konstigt. 😄
#13: Du får smaka någon gång. Kanske du gillar det. 😉
När jag har kasst med pengar och har lite diverse saker jag behöver äta upp brukar jag köpa tortillabröd och gräddfil och göra wraps av det. Har haft nudlar, nuggets, grönsaker, falukorv, och annat krafs i.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#15: Smart! 👍
#5 Rätt vanligt fast med smör också :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Blodpudding med strösocker åt vi som barn, enda som dög på :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag älskar att blanda salt och starkt kryddig mat med söt mat..
Ex : Mörkt bröd med mjukost, ost, tomater, paprika, mycket cajunpeppar, salt och örtsalt på som jag sen doppar i blåbärssoppa, blåbärs-yogurt..eller naturell yogurt..
: Pannkakor med mycket kaviar och ost och salt(som crepes) med grädde och jordgubbssylt.. (det är väl inte så ovanligt, men jag saltar alltid extra på pannkakorna -och det brukar vara för salt för andra )
Avacado och Ananas med fling-salt på, mums
Salt godis+ surt godis tillsammans är jätte gott..
Fling-salt på choklad bakelser är också riktigt gott..😋
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#18: Det åt jag också. Ibland hade jag lingon på, men oftast bara socker. Ja, det var mycket socker i maten när jag var barn. Har ändrat på det nu. 😁