Glasburkar
Jag föredrar glasburkar, men slarvar lite med det 😇😎
/Désirée
Japp. Jag bor i ett gammalt hus o vi har pälsängrar. De har av nån obegriplig anledning nästan dött ut nu. Ser bara nån om året. Men förut var det överjävligt, så vanan sitter i och jag har ju redan burkarna dock.
För de som inte vet, pälsängar går inte bara på kläder. De gillar köket också. Det är egenligen inte tyget de vill åt utan fett och hudavlagringar från oss. Så en annan vana jag fått är att aldrig hänga undan använda kläder ihop med helt rena.
#6 Det är väl ingen som hänger eller lägger in kläder i skåpen som man har använt?
/Désirée
Jodå, det är det. Speciellt ytterplagg. Typ en jacka eller kanske en tjocktröja. Typ om du har en garderob i hallen för att få undan ytterplaggen.
Inte trosor och strumpor så klart. Fast det kanske finns de som gör det också. 😁
Har börjat förvara mjöl i glasburkar sedan jag började få ohyra i det. För övrigt verkar det inte vara så mycket ohyra i torrvarorna.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag tycker det är bra av andra skäl också. Man ser bättre vad man har och det blir lättare att ta av det också . Påsar och kartonger brukar skräpa en hel del.
Sen har jag äntligen fått använding av alla överblivna mått. Ni vet, men köper en sån där sats i plast och så tappar man bort eller sabbar ett av måtten och så måste man köpa en ny sats. Nu har jag ett lagom stort mått i alla burkar jag tar ofta av. Klar förbättring i skafferiet och jag slipper diska ett mått varje gång.
Tänk att det ska ta nästan ett helt liv att komma på lite praktiska lösningar!
- Redigerat 2023-10-15 14:47 av hemul