Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 97 ggr
DesK
1

Kokboksfynd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har väl knappast ungått någon här att jag samlar på kokböcker. Då och då genom åren har jag också lånat ut kokböcker och sedan aldrig fått tillbaka dom. Så är det t ex med böckerna Gammaldags mat, därför blev jag jätteglad när jag hittade dom på second hand idag 😊 Hittade några intressanta böcker till 😊

/Désirée

Maria
2

Så roligt🙂

/Maria

Vixxen
2

Visst är det irriterande när man lånat ut en bok för att vara schysst och sen inte får igen den?

Kul att du lyckades hitta de böcker du saknade!

Carmarino
2

Böckerna om Gammaldags mat står i min kokbokhylla. Ja, jag har en hel hylla för bara mat- och bakböcker. 😁

Har för mig att det är Bra Böcker som gett ut dem och min mor jobbade där. Så jag har fått en hel del av deras olika "specialböcker". Roligt att ha nu när de börjar bli svårare och svårare att få tag i.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
2

#3 Ja det är Bra Böcker som har get ut dom. Jag har 3 fullhöga och 8 halvhöga bokhyllor plus bokstöd uppe på mitt klädskåp och i alla hyllorna finns det kok/mat/ bakböcker 😇

/Désirée

Carmarino
1

#4: Har bara en enda och den är inte fullhög, så du leder stort. 😁

Tyvärr är det sällan jag tittar i böckerna och numera köper jag inga nya. Skulle jag hitta en gammal bakbok på loppis däremot, så blir det nog ett köp. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CasaRamon
2

Förutom 4 kokböcker, så har jag 2 fulla pärmar med LCHF-recept som jag skriver ut på nätet.

Carmarino
1

#6: Skrev också ut recept tidigare, men eftersom jag hade så svårt att hitta bland dem så gör jag numera så att jag fotograferar av de recept jag vill testa (eller tar skärmdump) och lägger dem i en mapp på mobilen. Då kan jag lätt söka efter dem när jag vill baka eller laga någon rätt. Sparar dem även på datorn så att jag har backup om det skulle behövas.

CasaRamon
1

#7: Jag har ett register över dom olika recepten , ex A = kött B= fisk C=dessert osv , då är det lätt att hitta och inspireras . 🥓🍳🥘

DesK
1

#7 Jag gör på liknande sätt på min iPad.

/Désirée

Carmarino
1

#8: Så duktig var inte jag, så därför hittade jag inte recepten jag sparat. Senast jag röjde i köket så slängde jag de flesta och behöll bara sådana som jag ofta lagar/bakar.

Carmarino
1

#9: Det är väldigt praktiskt. 🙂

Maria
2

Jag skriver ner recept och förr klistrade jag dem i en bok men den föll sönder.
Nu sitter alla i en gaffelpärm i plastfickor och jag har precis börjat på en ny pärm🙂

/Maria