Matlust iFokus

Matlust

Läst 208 ggr
hemul
2023-08-17 15:53
3

Köptips: termosflaska

Vet inte om ni brukar ha köptips här, men jag chansar.

Köpte för ett par veckor sedan en termosflaska på Lidl, alltså inte en termos med mugg, utan en flaska som man kan dricka direkt ur. Så jäkla bra! Skönt på sommarn med svalt vatten när man är ute och rör på sig och jag snart när det blir kallare kommer jag att få användning för den med varmare vatten i när jag cyklar. Då vill man kunna ta en slurk bara utan att kliva av och krångla med en vanlig termos.

Jag köpte bara en och när jag insåg att jag ville ha flera var de slut. Döm om min förvåning när jag såg att de kommer igen redan nästa vecka! Trodde jag skulle få hålla koll ett år.

59:90. Min kompis såg såna på CG som hon tyckte såg precis likadana ut. Det kostade över 150.
https://www.lidl.se/p/termoflaska/p385547?pageId=10026891&tabCode=Next_Sales_Week

När jag köpte fanns bara metallfärgade. Tror färgerna är nån påklistrad folie. De kan ju inte ha lackat det fula trämönstret. Så ofärgade blir det för mig.
😃

Termoflaska - Flaska i rostfritt stål Med praktisk bärrem Volym: 500 ml Lidl Sverige
  • Redigerat 2023-08-17 15:54 av hemul
DesK
2023-08-17 16:05
1

Tack för bra tips! 🙏😊 Alla tips som har med mat och dryck att göra är välkomna här 😊
Jag köpte 2 st termosar på Claes Olsson, för längesen. Dom har en inbyggd drickpip och mugg och dom är jättebra på att hålla värmen 😊

/Désirée

TatsuOni
2023-08-17 16:18
1

Jag har köpt ett par stycken för att ha kallt vatten i på jobbet. Den senaste köpte jag på Coop. Så de finns lite överallt om man håller utkik 😊 Jag har t o m haft med mig hemmagjort iste till jobbet när det var varmt 😛

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

hemul
2023-08-17 16:33
1

Jo, jag har också dett dem förr. Men inte till så lågt pris.

Det var faktiskt så att de hade både flaskor och traditionella termosar förra gången. Jag köpte en vanlig termos, trots att jag har flera, bara för att det var bra pris. Väl hemma insåg jag hur mycket bättre en FLASKA skulle passa mig. Då åkte jag dit igen, men det fanns bara termosar kvar. Men av en slump spottade jag flaska som någon lagt fel, i ett fack med kläder. Försökte korta ner historien lite först, men nu kom sanningen fram ivf. 😂

När jag väl testat flaskan så insåg jag hur mycket smidigare det var. Den här kan man ju ha i jackfickan o ta upp o dricka på stan. Kan inte stå och tjafsa med en mugg då. Eller som sagt, om man cyklar. Tyvärr är de för smala för att sitta bra i flaskhållarna på cyklen, men det kan man ju åtgärda genom att linda flaskan med nåt om man vill.

Jag ska köpe minst 3 till!

• Redigerat 2023-08-17 16:36 av hemul
Fridaaaa
2023-08-17 17:58
1

Skit att det inte var förrän på torsdagen 😅

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

hemul
2023-08-17 23:44
1

Tack för det påpekandet! Jag läste slarvigt och trodde det var hela veckan. Hade du inte sagt nåt hade jag säkert cyklat iväg på måndag morgon. 😂

Hoppas jag inte vilselett andra nu. Jag SKREV ju inte hela veckan, men jag menade det.

Fridaaaa
2023-08-18 08:08
1

#5 Jag har letat efter produkter som är på torsdagen sen :P
Är väl nackdelen med lidl att de delar upp så :P

hemul
2023-08-18 12:18
1

Ja. Speciellt jobbigt om man både vill ha nåt som finns i början av veckan och något som finns i slutet av veckan.

Också jobbigt att det ofta är slut. Ska faktiskt dit idag. De har Adidas-mjukisar som jag brukar tycka är sköna. Men det erbjudandet är fr.o.m. måndag så chansen att de finns kvar är väl minimal.

Vissa saker tar de hem väldigt få av också. Min kompis ville ha nåt, nån hobbymaksin eller vad det var, häromveckan. Han åkte runt till 3 olika butiker. I den sista frågade han. De hade fått hem fyra stycken! De borde inte få annonsera på det visat när de har så få.

• Redigerat 2023-08-18 12:22 av hemul
Fridaaaa
2023-08-18 13:27
1

#7 Precis. Vi har 3 mil till lidl enkel resa, så smidigast är om man kan handla allting samtidigt :P

Nej det är dåligt när det är så :S har jag inte varit med om på LIDL däremot netto när det fanns.

hemul
2023-08-18 14:14
1

Vi har 3 Lidl här. Men bara en ligger hyfsat nära mig, men ändå längre än jag promenerar (har lite problem). Kan cykla till alla även om en är längre bort än jag vill åka för att handla. Utan bil åker man inte runt och letar efter en vara på alla tre.

Jag har råkat ut för det flera gånger. Materbjudanden brukar finnas kvar om man inte kommer sent på dan, men just lite dyrare grejer kan det vara så här med.

hemul
2023-08-18 19:06
0

Jodå, brallorna var slut. Men det trodde jag ju också.

Fridaaaa
2023-08-20 21:55
0

Såg nu att de ändrat i appen så flaskan är tydligen från imorgon:)

hemul
2023-08-20 23:41
1

På nätet också. Hela den sektionen, "Hem och håshåll" är hela veckan. Det var väl därför jag tog fel från början, såna där temagrejer brukar ju vara hela veckan.

Attans också! Kan nog inte i morrn. Ivf inte tidigt på dagen.

Jaha. Och om 20 minuter kan man se om det är nåt bra på Willys och ICA. Det är då ett sjå med dessa extrapriser. Grädde skulle sitta fint. 😛

• Redigerat 2023-08-20 23:42 av hemul
Fridaaaa
2023-08-21 07:26
0

#12 Ja precis, de måste satt fel datum från början :)
Jag hoppas flaskan är kvar när jag kommer vid 10 :P

Fridaaaa
2023-08-21 11:07
0

Inte en enda flaska vid 10 tiden. Får se på fredag om det kommit in fler eller det är helt slut redan :P

hemul
2023-08-21 19:38
1

Det kanske inte hade kommit än? Allt kommer inte direkt på morgonen, säger de. Jag var inte där förrän efter 17 och facket var fullt.

De färgade var faktiskt fina, lackade. Utom den träfärgade då förstås. Den svarta var sån där snygg matt färg som ser ut som sammet. Men jag tog 4 rostfria och en vit. Ibland har jag med mig mjölk, så det kan vara bra med en bara för det ifall smak sätter sig i packningarna och då passar ju vit.

Hoppas du också får tag på! Visade upp dem för en granne jag mötte när jag höll på att lasta av cykeln. Han skulle också hasta iväg och köpa. 😀

Lidl är faktiskt super just på rostfritt. Har köpt många praktiska kökssaker som jag är glad åt. Tidigare i somras hade de runda skålar med plastlock, 3 stycken stapelbara i olika storlekar, största kanske 3/4 liter. Perfekt i kylen och funkar t.o.m. på utflykt. Man kan liksom pysa ut luft när locket är på så det blir antydan till vakuum. Locket sitter som en smäck! De ska jag köpa en omgång till av om de kommer igen.

• Redigerat 2023-08-21 19:38 av hemul
Fridaaaa
2023-08-21 22:44
0

#15 kanske, de brukar dock ha fått upp allting till kl 10
Men får se på fredag, kan inte in tidigare :)

hemul
2023-08-21 23:03
1

Nä, jag frågade förut när nån annan grej var slut och då skulle den komma på em nästa dag. Men det kan ju vara olika i olika städer.

En dum grej jag insåg först nu är att de färgade flaskorna har ofärgade korkar. Det är ju där packningarna sitter. Så nu måste jag märka ett lock på nåt sätt så jag vet att det är till mjölkflaskan. Man är inte så smart alltid.😂

CasaRamon
2023-08-24 09:55
1

Jag gillar Lidls utbud, men just detta, när man lockar med en produkt, som antingen är slut, eller inte kommit in ännu, gör att jag hellre handlar på andra mataffärer. I mitt fall, föredrar jag Ica. Där finns alltid dom produkter som man annonserat om.

Grace2009
2023-08-24 10:22
1

Jag var inne igår (onsdag) och det fanns flera flaskor kvar på mitt närmaste Lidl så jag köpte en vit :)

hemul
2023-08-24 18:54
1

Jag var också dit idag (igen) och det fanns kvar här också. Då hade jag ju inte behövt åka i måndags, men det kunda jag ju inte veta.

Nu ska jag bara hitta nån vit färg att märka en kork med. I en annan tråd pratades om flytande emalj, sånt man fixar repor på spisen med. Kom på att jag hade en uråldrig burk, minst 30 år gammal, och lyckades hitta den. Till min förvåning skvalpade det glatt om den. Men när jag öppnade den såg innehållet ut som mörk sirap! Tänkte att pigmentet har väl sjunkit till botten. Nähä, det hade det inte. Det var helt enkelt borta, hade brutits ner. Att gammal färg torkar, det vet man ju, men att pimentet försvinner, det var nytt!

Nu ska jag prova Lidls egna mjukisbrallor för 129:-. Såg sköna ut faktiskt. Slog till på en hoodie också. Den var skön (provade) men hade tyvärr fula fusklädermärken här och där. Blir till att sprätta.

• Redigerat 2023-08-24 18:56 av hemul