Persilja
Använder nästan aldrig persilja. Den är ingen direkt favorit hos mig.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Persilja är gott, vackert och användbart. Gillas av de flesta här, även en som har svårt för mina andra gröna örter. 🍀🙂🌿
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, det använder jag gärna :)
//Jessie
Nu använder jag en hel del persilja till min välgörande juice, som jag gör. I den dessutom : citron, Ingefära, gurka, och rödbeta.

Använer en massa persilja och odlar själv i växthuset
Stolt ägare till tre La permer

Använder persilja och odlar i bädd. Tycker det är helt underbart med gremolata och använder det som tillbehör till både pasta och bröd. Gott även i kryddsmör, eller i grytor. Bilden är på en av bäddar. Odlar kruspersilja i andra bädden med basilika och thaibasilika och i landet tillsammans med störvaxbönorna
Nej, typ aldrig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja passar bra i soppor under vintern. God i bulgursallad, tabboule och liknande
#8 Ja, passar till det mesta.
/Maria
Jag köper fryst och använder ganska ofta, de där små frysta lådorna med olika kryddor tar inte stor plats i frysen och de går ju att trycka till om platsen är liten.
Det händer att jag köper färsk men har svårt att använda allt innan det vissnar.
De i kruka har jag bara köpt någon gång och det vissnade fort också.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag använder mycket färsk persilja , köper i buketter som du gör ,
jag har persilja i köttbullar , biffar , sallad , kryddsmör , grytor och dekorerar maten, , persilja är en perfekt färsk krydda .
Så gott!
HH 🙂