Godmorgon 7 juni!
Åh, solen lyser idag med :) Idag är jag gräsänka, så det blir riktig mysmat ikväll - pasta med bacon, majs, och Kelda ostsås, tror jag. Snacka om "guilty pleasures".
I övrigt ska jag förhoppningsvis ut på en biltur runt hela kommunen idag, och försöka lägga upp en rutt för en bussrundtur. Det blir säkert roligt. Vad ska ni hitta på?
Hej!
Idag lyser solen här! :D Tyvärr blåser det svinkallt som vanligt så det är täckjacka o yllemössa som gäller, iaf för mig som har besvärliga bihålor. :( Men trots allt, det är +15 så sommaren är nog på väg iaf. :)
Gubben har stigit upp efter nattarb o har har gjort en kort promenad m unghunden o flickorna. Nu ska maken få göra lunch, är så less o har inget hemma, så det ska bli intr att se vad han hittar på! Ev klippning av gräsmatta för att få bort lite maskrosor o så ska jag städa ur Frigge, vår husvagn, inför kommande rejningar.
Hoppas jag iaf. Lillan väckte mig precis när jag hade somnat vid ½12-tiden inatt. Tog över henne till vår säng men låg själv vaken resten av natten. Hon bökade så hemskt o jag är så lättväck. Men jag kunde ju inte låta henne skrika sig till sömns (även om vi inte är några hönsföräldrar) o dessutom har sonen rummet bredvid hennes o han skulle ju upp till skolan o behöver sömnen bättre än mig. Ska nog klämma in en liten lur ngnstans också inser jag! ;)
Ha en skön dag o kväll!

God eftermiddag allihop! Jag har just lunchat bulgursallad och hittat finfina bigarråer på torget… Blanka, mörkröda och sötsaftiga. Tror jag tryckt i mig tre hekto nästan helt själv. Åh, det är verkligen härligt med råvarorna den här årstiden.
Ikväll vankas en svensk sommarfavorit; Isterband och stuvad potatis med gräslök. Kanske blir det rabarberkräm till efterrätt… mmm…
Rabarber ja…fick receptet till en otrolig kaka (onyttig, mkt fett!) av en kompis. Typ sockerkaka m rabarber o toscasmet ovanpå…ooooh så god den är! Ska leta fram receptet åt er men nu måste jag fixa undan middagssölet, natta småflickorna o sedan är jag nog halvdöd! Imorgon…jag lovar…nästan… ;)

#2 Åh, bigarråer är ju så gott! Var har du hittat dem?

#4 Jag har turen att vara förlagd till Skärholmen lite nu och då. På torget där finns massor av bra frukt och grönt! Det är i förorterna man ska handla om man är stockholmare!

#5 Ja då får man väl ta sig i kragen och pallra sig till Skärholmen då… Det är ju bara så långt ju, men det kanske är värt det för lite bigarråer :-)
Det finns gott om bigarråer på Hötorget också. *tipsar*

#7 Tack, det är ju lite närmare….!