Matlust iFokus

Matlust

Läst 142 ggr
Fridaaaa
3

Detta med middagar

Vart hittar ni inspiration?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

• Redigerat 2023-03-09 17:31 av Fridaaaa
MonicaLagerquist
4

På nätet ,tittar ofta på mat tv.

Stolt ägare till tre La permer

Scorpio97
5

Genom att gå runt i butiken och se vad jag är sugen på, på jobbet (andras matlådor eller diskussion om mat) samt matprogram.
Vill jag aktivt ha inspiration har jag oftast åtminstone en ingrediens i tanke så då googlar jag på recept med den ingrediensen. Sen får jag anpassa en massa för att jag är kräsen men det inspirerar i alla fall.

//Jessie

Maria
5

Tittar ofta på TV och kollar recepten på köket.se.

Vi hade ganska dåligt med pengar när sonen var liten men han säger idag att han minns att vi alltid åt så varierat. Vi hade ett brett register av maträtter.
Det blev jag glad för att höra.

/Maria

Åsa S
3

Jag älskar att shoppa kokböcker på loppisar gärna med olika länders mat. Men nu när det är så dyr mat så blir det jobbigare eftersom man ju köper det som är bäst pris på just denna veckan eller man hittar matvaror med kort datum då får jag ofta söka inspiration via nätet och skriva in ex. grytbitar + recept och se vad jag hittar som låter gott.

RackarFia
2

Instagram, kokböcker och min mamma haha. Hon skickar recept hon sett på instagram eller TV.

Jag är vegetarian och har därför kokböcker med just sån mat.
Är usel på matlagning så behöver alla tips jag kan få. Dock är det oftast sambon som lagar maten här hemma😁

/Fia ☁️