Matlust iFokus

Matlust

Etiketterdryckerövrigt
Läst 2025 ggr
Pia
0

Bästa kaffet?

Det har nämnts lite tips på gott kaffe i den där tråden, men jag tycker det förtjänar en egen tråd:) Så, jag - som bara dricker kaffe med mycket mjölk, gärna med smak av kardemumma och/eller kanel - tycker att Coffee Cup-kedjan har riktigt riktigt gott kaffe. Aromrikt, men ändå milt och runt i smaken.

På Martin's Gröna får man också väldigt gott, kryddigt kaffe, men det är ju bara en lunchrestaurang så det räknas väl inte riktigt kanske…

Var tycker ni man får det godaste kaffet? Och hur vill ni ha ert kaffe, med eller utan mjölk, starkt eller svagt, kryddigt, med eller utan socker, brygg eller kokkaffe?

Cartman
0

Zoegas hyfsat varmt. En latte är ok. I Norrland med vodka.

Anne
0

Starbucks. Starbucks. Starbucks.

I brist på det. (Och nu snackar vi verkligen brist) Mauro DeLuxe är godaste espressokaffet jag hittat.

Ute på stan - jag är inte så himla nöjd med de svenska stora kedjorna, men Sosta har ruskigt bra espresso.

//Anne, dricker alltid med lite mjölk, och med sötningsmedel…

Pia
0

Ja Starbucks är ju klart godkänt - vad sägs om lite franchising…?

Baresso, vet ej om kedjan finns annat än i Danmark?, har vansinnigt gott kaffe, deras islatte speciellt är bara så sagolikt god så det liknar ingenting…:)

Linda
0

Karls kaffe maler bönerna och har bara de godaste kaffe sorterna.

-Gå in till dem och du kan prata kaffe en hel dag..

-Charlie dricker mestadels bara espresso eftersom han förut haft magproblem, så dit kutar jag för att göra honom glad..tyvärr kostar 0,25 kg 78 kr för det kaffet han dricker men det kan han ju vara värd;)

Anne
0

Pia, jag har faktiskt skrivit till Starbucks och bett dem öppna i Sverige. Flera gånger. Och erbjudit mig att driva. Eh, ja, nästan i alla fall. Det skulle jag LÄTT kunna tänka mig. Har jag fått svar? Nä.

Linda - var ligger Karls Kaffe?

Pia
0

Otacksamma typer m a o…:/

Linda
0

Karls kaffe är en liten kedja, finns bla i kista centrum och Täby om jag inte minns fel, men Kista är min favorit butik.

-Kanon service

Anne
0

Aha, då tror jag att jag vet vilken Karls Kaffe är ja. Överlag tycker jag ofta att de små affärerna har riktigt bra service. I Forum Nacka finns också ett kaffe/te-ställe med stenkoll. Fast tyvärr är jag inte så förtjust i deras espresso-sorter. Däremot finns det en fin i Mölnvik på Värmdö, som har det där underbara jag skrev om förut, Mauro DeLuxe.

/Anne som sitter och smuttar på en riktigt lyckad latte (Det är lite av charmen med en egen kvarn och en egen espressomaskin - det blir sällan samma resultat…)

LinneaG
0

koffin fritt från tyskland!

DEFENDER
0

#9 vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa koffin fritt smakar de som kaffeFundersamRäcka ut tungan

Illan
0

Är sällan ute och om jag är ute dricker jag sällan kaffe. Ska jag dricka kaffe ska det vara nymalet, helst java, och bryggt i perculator. Ja ni hör vilken snobb jag är! När vi bodde i Göteborg drack vi oftast java som sagt, eller kahls kaffe, den som rostats vid den högsta temperaturen. Men så flyttade vi till skåne och vattnet här är så himla annorlunda. Så jo, vi dricker zoegas. Det är det enda som blir gott här faktiskt.