Mattider
Nur dags äter ni lunch respektive kvällsmat?
Stolt ägare till tre La permer

Vi äter väldigt sällan lunch. I vår familj är det här med mat alltid lågprio. Vi har alltid någonting på gång, alltid mitt i projekt och mat blir något vi lätt prioriterar bort. Kvällsmat äter vi inte, utan det blir middagen som blir vårt huvudmål. Jsg är glad för de strukturerade mattiderna i skolan och på förskolan för barnen. Varken jag eller min man blir särskilt hungriga under dagen, och det bidrar också till den dåliga maktstrukturer.
Jag äter generellt sett middag vid 17-19, men ibland betydligt senare, och det är oftast den enda måltiden jag äter.
Om jag umgås med någon annan anpassar jag mig efter den personens mattider. Tex hos mamma.
//Jessie
Vi äter frukost kl 07,30 mellanmål kl 12 och middag kl 16
Frukost mellan 06:00 och 08:00, lunch mellan 11:00 och 14:00, middag mellan 18:00 och 20:00.
Varierar alltid lite beroende på när jag har tid och kommer hem. Lunchen är väldigt beroende av vad jag har liggande runtomkring.
Lunch brukar bli vid 12 och middag 17-18.
Middagen äter vi runt 16/17 tiden.
I övrigt har vi inga bestämda tider.
Äter t.ex sällan frukost.
/Maria

Frukost runt åtta.
Lunch vid 11.30 sallad sommartid sopa vintertid
Kvällsmat vid 16.30
Stolt ägare till tre La permer
Frukost mellan 6 och 8, lunch ytterst sällan och middag mellan 16 och 18. Oftast äter jag bara frukost och middag, men ibland blir det lunch också.
/Désirée
Middag vid 16-17 tiden, ibland vid 18
Lunch vid 11-13 tiden, beror på jobbet, när jag börjar, när raster är lagda eller om jag är ledig :)
Kvällsmat äts sällan, blir något väldigt lätt vid 19-20 tiden beroende på när vi åt middag.
Frukost beror på när jag börjar jobba, mellan 6-9 tiden
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Redigerat 2022-09-04 17:06 av Fridaaaa
Arbetsdagar äter jag lunch mellan 11.30 och 12. Helger, då jag är ledig, är lunchtiden mer flytande så mellan 14 och 16 kanske.
Middag äter vi mellan 19.30 och 21.30 om det är arbetsdag dagen efter. På fredag och lördagar, då det inte är arbetsdag dagen efter, äter vi runt 22-23.
/Christina