Värma potatis
Hur värmer du kokt potatis dagen efter?
Stolt ägare till tre La permer
Tärnar och steker.
Eller värmer i micro med sås.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag värmer den försiktigt i mikron med ånga, fast oftast gör jag potatissallad eller har den på knäckemacka med kaviar och lök.
/Désirée
Möjligtvis i micro när jag har haft med mig lunchlåda till jobbet.
Hemma har jag nog aldrig värmt bara potatis utan har i så fall använt den i någon annan maträtt som sallad, stekt tärnad osv.
/Maria
De får koka med sista minuterna i nästa dags potatiskok.
Färskpotatis brukar jag köra nån minut i micron. "Vanlig" potatis äter jag hellre kall än värmer upp. Tycket inte alls om stekt potatis.
Händer typ aldrig att jag värmer överbliven kokt potatis. Jag gör potatissallad eller äter den skivad med salt och peppar på knäckebröd.
#6 Ja det är ju jättegott.
/Maria

Jag testade att värma den på en plåt i ugnen
150 grader och tio minuter.
Det vart väldigt bra
Jag brukar se till att inte få rester och äter i princip aldrig kokt potatis. Men om det skulle hända skulle jag steka potatisen dagen efter.
//Jessie

Jag skulle ju ha potatisen till inlagd sill så därför ville jag inte steka den
- Redigerat 2022-06-25 14:48 av DesK
Eftersom jag alltid äter sås till potatis, jag äter den aldrig torr så värmer jag den i en form i ugnen tillsamman med sås och kött/fisk/veg.
Jag värmer kall kokt potatis i lite vatten i en kastrull på spisen. Blir bra till sill.
#14 Jag gör så med både makaroner och psta som jag bara har enlite snutt kvar av, värmer det på sista minuterna potatiosen kockar.