Frukt i mat
Hiss eller diss?
Stolt ägare till tre La permer
Pizza med ananas tycker jag är gott .
men ingen annan mat med frukt.
HH 🙂
Jag minns en maträtt jag åt mycket på… kanske 80- eller 90-talet… som innehöll banan och nötter. Men nu har jag totalt glömt vad den hette och nu för tiden är det väl ingen som äter den. Det var någon form av gryta.
Men annars… självfallet pizza med ananas är supergott. HAWAII :-)
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#2: Det låter som Flygande Jacob. Den innehåller banan och jordnötter. Finns till och med i färdigmatsortimentet, så visst äts den fortfarande. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Exakt… Flygande Jakob! Vilket märkligt namn på en maträtt egentligen. Visste faktiskt inte att den varken äts idag eller fanns som färdiglagat. Ser den aldrig ute på restauranger.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#2:
Så heter pizzan , Hawaii .verkligen gott!!
HH 🙂
#4: Nej den är inte särskilt vanlig på restauranger. Har ett vagt minne av att jag någon gång ätit det på en lunchrestaurang, men jag kan minnas fel. Det är nog ingen rätt som någon restaurang med självaktning skulle servera - åtminstone inte sedan 1980-talet. 😁
Själv tycker jag den är rätt god, även om jag gärna avstår de mjuka, varma bananskivorna och curryn. Om jag någon gång köper en färdigrätt så brukar det bli Dafgårds Kyckling Jacob. Den tycker jag är god.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#5: Alla rätter och bakverk som innehåller ananas brukar heta något med Hawaii - om det så bara ligger en ensam ananasring på dem. 😁
Jag gillar inte frukt i mat. Varm frukt tilltalar inte alls mina smaklökar
Diss
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beror väl kanske på.
Tycker en del kinesiska och asiatisk rätter kan vara goda med frukt i mat, typ ananas, mango och liknande.
Päron, äpple, melon med mer kan vara gott i sallader.
Mvh // Johan

Fläskfilé curry och bananer r gott.
I indonesisk köttgryta rvdet åde äpple och banan.
Stolt ägare till tre La permer
Vissa mateätter 🙂
Äppelcoleslaw är gott som sallad exempelvis. Mango chutney eller mango eller banan kan vara gott till vissa rätter. Beror också på smakpaletten, hur den är uppbyggd 👍
Diss. Jag har inte provat någon rätt (som inte är efterrätt) där jag tycker det passar med frukt, och jag gillar inte varm/tillagad frukt alls.
//Jessie
Jag gillar hawaiipizza, flygande jacob, banan i skinkrock och liknande. Varm banan till vårrullar är gott med. +Jag kokar havregrynsgröten med banan i. Min man är inte lika förtjust men han äter ifall jag tillagar maten
Plommonspäckad fläskkarré är mums och det finns många rätter jag gillar med frukt men banan har jag lite svårt för.
/Maria
beror på maten. Jag älskar baconburgare med annanas, flygande jacob, grytor har jag ofta någon frukt i för att få en sötma samt att motverka starkare kryddor så som chili, sallader, har alltid äpple till ungstekt falukorv mm :)
- Redigerat 2022-06-25 12:00 av Jillyana
Pizza med annanas, banan och jordnötter är en grymt god kombo. Jag köper sällan pizza, men då brukar det alltid vara en med de tre ingredienserna, något kött och sås.
Annanas är gott i många olika grytor. Äpple likaså.
Stekt äpple till fläskkotletter är förvånansvärt gott. Äpple passar överlag bra till fläskkött tycker jag.
Päron och vindruvor på ostbrickan är ju också en klassiker.
kassler och ananas tycker jag är gott