Äta kött igen efter 5 år
Hej!
Jag har varit vegetarian i ca 5 år, och har varit av och på med att äta fisk men har ändå knappt ätit det. Dock pågrund av hälsoskäl och andra skäl så behöver jag äta lite kött igen vilket inte är något stort problem sålänge jag vet vart köttet kommer ifrån m.m. Därmed kan jag äta en köttmåltid hemma men inte på skolan pågrund av eget val.
Något jag borde tänka på när jag varit vegetarian såpass länge för att inte bli magsjuk och så? Läste någonstans att man skulle äta hyfsat lite kött i början när man övergår till en vanlig kost som innehåller kött. Stämmer det?
Tack för svar!
Ja, du bör vara försiktig och bara äta lite väl tillagat kött i början. Annars kan du få ont i magen.
/Désirée
Om man har levt utan kött länge så är inte magen van längre och man kan bli dålig. Det beror på bakteriefloran i magen inte längre är van vid kött. Däremot så brukar det kunna gå bra/bättre om man har varit lakto-ovo-vegetarian och då fortfarande ätit lite animalier.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Tack för svar!
Jag har ätit ägg och mjölkprodukter innan så helt och hållet ovan är jag inte vid animalier.
#3 Då är det bara att testa att börja äta lite och går det bra så kan du äta mer.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik