Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 69 ggr
MonicaLagerquist
2022-03-24 11:27
2

Lergryta

Är det något du har och något du använder Isåfall till vadå.

Stolt ägare till tre La permer

Garm
2022-03-24 12:47
1

Jag hade en lergryta för länge sedan, den gick tyvärr sönder, men jag gjorde hyfsat ofta kyckling i den.

Scorpio97
2022-03-24 12:55
1

Jag fick en av min mamma för några år sedan, men den är än så länge oanvänd. Eftersom jag senaste åren delat kök med andra har jag inte velat göra maträtter som kräver mer tid (och jag hade inte velat lämna en lergryta i köket när den svalnar osv).
Men hos mamma gör vi ofta hel kyckling eller stek i lergryta. Jag tycker det blir väldigt gott.

//Jessie

MonicaLagerquist
2022-03-24 13:54
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ldag gör jag kyckling i min lergryta.
Använder det lite då och då.Jag har faktiskt två stycken. En lite mindre och den som jag använder idag.

Åsa S
2022-03-24 15:33
1

Jag har 3st hemma i lägenheten + 1 i sommarstugan. 3 av dem har jag köpt på loppis. Man kan verkligen hitta jättefina lergrytor på loppis som kostar nästan ingenting trots att de ibland ser helt oanvända ut. Jag gör allt möjligt i dem kyckling, grytor, soppa, porchetta, pulled pork, gröt, gambisk ris och köttgryta är praktiskt då är allt i samma gryta. +Man kan stoppa in den och gå ut och göra nått annat ex. påta i trädgården sedan är maten klar några timmar senare.

MonicaLagerquist
2022-03-24 16:37
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev väldigt gott