Airfryer,
Vill gärna höra åsikter från alla som har sån, och vilka märken ni har. Står i valet och kvalet.
Jag funderar på vad skillnaden är mot en varmluftsugn. Gör dom inte typ samma sak?
Mvh // Johan
#1 Jo, de gör samma sak, men airfryern är väl lite mer energisnål, eftersom den är mindre. Min mikro gör också samma sak, så för mig finns inte behovet av en airfryer.
/Désirée
Jag köpte en på Lidl för ett lågt pris, ville inte betala för mycket för en sak som kanske står och tar plats i skåpet. Men jag är nöjd. Har hittills bara använt till kycklingklubbor som blir godare än i ugn. Har kollat på Youtube och sett hur mycket man kan använda den till. Baka bl.a.
För mig är det fråga om plats. Om vi är många och jag skall göra både sötpotatis och rostade rotfrukter t ex så klarar inte (den dyra ☹) ugnen det utan det blir blött.
Vi har en från jula (m någonting)
Vi använder våran i perioder
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0: Jag har ingen själv, men mina kära mor har en ganska stor från OBH Nordica och den är faktiskt smått fantastisk. Potatisklyftor i den blir saligt goda, kycklingklubbor likaså och jag kan gissa att det blir samma sak med mycket annat.
#1: En varmluftsugn klarar inte av att få till det på samma sätt, då min mors airfryer långsamt rör runt det som tillagas. Ugnen rör ju inte runt hela tiden, utan sånt måste en ju sköta själv och det blir sällan/aldrig lika bra som med airfryern.
#4: Glömde säga tidigare att jag provat att göra pommes av kålrot, men dom blev inte bra. Bättre då i ugn. Pommes av potatis verkar bli bra, men det äter ju inte jag.
Pommes av kålrot låter jättegott!
Skall kolla på en OBH.
Var inne på airfryer för 2-3 år sedan, men då fick de aldrig några vidare omdömen. Nu verkar det blivit bättre produkter.
Ifall någon undrar så blev det en Philips XL som vi är mycket nöjda med. Fungerar faktiskt över förväntan och det är inte ofta man känner så.
Kul! Berätta och visa gärna bilder på bad du gör i airfryern 😊
/Désirée
Det har bara blivit sötpotatis och rotfrukter. Men vi äter väldigt mycket sånt så den är guld värd.
Hm, undrar vilken vi har?
Efter lite googling (kan inte resa mig och kika i köket) så var det Menuett från Jula.
Vi köpte den för 6-7 år sedan och den har använts regelbundet, speciellt av sonen. Själv gillar jag att göra vårrullar i den. Potatisbullar blir gott med. Koka ägg och ånga broccoli går fint med. Göra langos har jag också gjort. Och bara värmt pizza och annan mat som man vill ha gyllene yta på plus krispig struktur. Jag är inget fan av att värma i mikron nämligen. Om det inte är spagetti med färssås eller sådan konsistens.
I senaste numret av Allt om Mat står lite om olika Air fryers och där finns även tre olika recept, bl.a. en kladdkaka. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#12: När du värmer mat, ställer du in en tallrik då eller lägger du direkt på gallret? Det måste bli väldigt kladdigt av en del maträtter?
#14: bakplåtspapper med hål i har jag kört någon gång. Om det droppar. Annars diskar jag bara mellan.