Matlust iFokus

Matlust

Etikettmatprat
Läst 117 ggr
MonicaLagerquist
2

Mat Sallad

När du gör matiga sallader blandar du eller lägger du upp de olika sakerna för sig på tallriken?

Stolt ägare till tre La permer

Maleficum
2

Gör jag till familjen så blandar jag allt. När jag gör själv hemma så antingen blandar jag mycket så jag har för två dagar eller så skär jag upp och fixar allt direkt i djup tallrik och då är det lite svårt att blanda allt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maria
2

Hur menar du med matiga sallader?

/Maria

MonicaLagerquist
2

#2 Såna som man äter som huvudrätt.

Stolt ägare till tre La permer

DesK
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är olika. Idag gjorde jag såhär

/Désirée

Maria
2

Aha då fattar jag.

Jag gör lite olika beroende på vad jag ska ha på tallriken.

/Maria

Namiko
2

Jag bygger upp mina sallader i lager i en stor skål och äter direkt ur den, börjar blanda ihop allt när det finns tillräckligt med plats i skålen för att göra det utan att spilla.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Scorpio97
2

Jag lägger upp det separerat på tallriken, då jag överlag har lite svårt för att äta rätter med många ingredienser blandat. Men jag skulle nog inte beskriva det som en sallad, utan som exempelvis kyckling med sallad/grönsaker. När jag tänker på matsallad tänker jag mig den som blandad.

//Jessie

Vixxen
2

Blandar; tycker det blir godare så!

Soligajag1
1

#4:

Mums va gott det ser ut!!
Nu blir man sugen på att laga en sallad, med räkor .

HH 🙂

CasaRamon
2

För det mesta blandar jag salladen färdigt, men på Påskbordet, serverade jag allt i olika skålar så fick man välja och blanda själv. Med olika dressingar. Blir det sen över, så är det bättre att spara oblandat.

Soligajag1
1

Äter jag grillad kyckling så gör jag salladen separat ,

sedan kan jag göra en sallad med räkor , sallad, tomater , gurka , röd lök .
så gott . till det gör jag en dressing.

HH 🙂