Storkok
Vad gör ni storkok på?
Soppor eller grytor.Eller har ni andra tips?
Just nu har jag en köttsoppa på drygt 7 liter p G på spisen.
Stolt ägare till tre La permer
Storkok av olika slag har följt mig genom åren. En blandad buljong med höns, rökt kött med ben och diverse rot- och grönsaker gör jag då och då. Eftersom jag ofta äter veganskt gör jag även ren rot- och grönsaksbuljong. Lasagne och andra ugnsrätter gör jag vanligen i största möjliga form, för att kunna frysa en del. Kött- eller vegobollar gör jag alltid mycket av och fryser det vi inte äter upp samma dag.
/Désirée

#1 Det är så skönt att ha färdig mat i frysen.Lasange gör jag ofta mycket av,kålpudding och köttfärspudding går också bra att göra storkok på.Ärtsoppa är en annan favorit.
Stolt ägare till tre La permer
Det mesta jag lagar blir storkok eftersom jag vill ha färdig mat i frysen att bara ta fram och värma. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Här brukar det bli storkok av ärtsoppa, köttfärssås, köttfärsbiffar, kyckling och fläskfilé.
Gör sällan storkok. Gillar inte att frysa in färdiglagat (väldigt så saker jag gör det med)
Gör däremot så det räcker till 2 dagar ibland som köttfärsås (kan bli ny rätt dagen efter), korvstroganoff.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
För oss så blir nästan allt storkok numera då jag har svårt att laga mat till två personer 😃
/Maria