"ensam mat"
Vilken rubrik đ
PÄ onsdag Äker familjen till stugan och kommer hem söndagen.
AlltsÄ mÄste jag laga mat o Àta sjÀlv. O jag Àr en sÄn som kan glömma bort att Àta.
PÄ fredagen ska jag göra löjromspizza.
Vad brukar ni Àta nÀr ni Àr sjÀlva?
GÀrna nÄgot som man kan ha till lunch dagen dÀrpÄ.
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Pölsa Àter jag nÀr jag Àr ensam.Min man Àter inte det men jag Àlskar det.
FFör övrigt Àter jag nog som vanligt Àven om jag Àr ensam hemma.
Stolt Àgare till tre La permer
Jag lagar ofta mÄnga portioner nÀr jag lagar mat, sÄ Àr det planerat att jag skall var ensam sÄ har jag ofta nÄgot "pÄ lut" i kyl eller frys.
Jag Àlskar fÀrs i alla former sÄ jag gör ofta köttfÀrsgratÀng, det kan jag Àta flera dar som sÄ Àr. Eller köttfÀrsbiffar, steker dÄ de jag skall spara lite lÀttare sÄ de inte blir torra nÀr jag vÀrmer dem.
Ălskar grytor och de blir ju bara godare nĂ€r man vĂ€rmer upp dem.
En fisksoppa Àr ocksÄ god att vÀrma upp, man kan slÀnga i lite nytinade rÀkor.
Jag Àter ocksÄ alltid middag tidigare nÀr jag Àr ensam, mÄr bÀttre av det, och kvÀllen blir lÄng och mysig.
#2 Jag Àr likadan.
Jag tycker ofta att uppvÀrmd mat Àr godare och lagar alltid för mycket mat med flit för att ha till frysen eller luncher.
/Maria
Vilken bra frĂ„ga! đ
Jag Ă€r ju sĂ€llan helt ensam hemma, dĂ€remot Ă€ter jag ganska ofta min egen mat, dvs sĂ„nt som jag tycker om men killarna inte Ă€r sĂ„ förtjusta i. NĂ„gra av mina lyxigare favoriter Ă€r rĂ„biff och sashimi. Mer vardagliga favoriter Ă€r schnitzel med rĂ„stekt potatis, stekt i mikron. Fin, inte helt genomstekt fĂ€rsbiff pĂ„ rostat bröd med lĂ€ttstekt Ă€gg och lök. Tonfisksallad/ tofusallad, grönsakswok med kokta gryn, one pot-pasta m fl veganska rĂ€tter đ
/Désirée
Jag Àr van att alltid laga mat till 4 personer + matlÄdor.
Ăr jag ensam blir det mkt sallad med olika proteiner. Mkt grönsaker.
Men ibland stÄr det still.
Roligt att Ă€ndra matrĂ€tter. Ăven att vi ofta provar pĂ„ nytt
âŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠâŠ..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering